Avatar billede soenderm Nybegynder
19. april 2005 - 09:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Skriverettigheder i Excel

Vi ahr et dokument hvor mange må læse men kun fire må rette. Problemet er at kun de to af dem kan få lov til at rette i dokumentet. de alle har kryds i "overtage ejerskab".
Avatar billede serverservice Praktikant
01. maj 2005 - 00:27 #1
Hej soenderm.

Den nemmeste løsning er at sætte dine Ntfs rettigheder på security fanen:
1. for dem som kun må læse vælger du kun : Read & execute
2. Dem som må rette vælge : Modify

Normalt er det dem som har oprettet filen som har ejerskab, men det har egentlig ikke så meget relevans bortset fra at man som ejer kan ændre rettigheder. Hvis du vil sikre at det ikke sker gør du bare administrator til owner og fjerner andre som ejer.

Det ligger sikkert på et share og læg mærke til at der for share og ntfs gælder at - det er den mest reskriktive der gælder . i mit eksempel kunne du vælge change share permission for everyone eller authenticated users.

...ok?
Avatar billede soenderm Nybegynder
04. august 2005 - 21:36 #2
Bedre sent end aldrig
Avatar billede serverservice Praktikant
04. august 2005 - 23:35 #3
jeps