Avatar billede nemet Nybegynder
18. april 2005 - 20:44 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Skærm vil ikke starte?

God aften..

Jeg har et kæmpe problem. Min computer skærm vil ikke tænde når jeg starter computeren. Jeg har prøvet og skifte alt nu. 4 forskellige grafik kort, andre ram i, ny HD.

Er der nogen som har nogle gode forslag til hvad jeg kan gøre og hvad der eventuelt kan være galt?

/Nemet
Avatar billede screem_brille Novice
18. april 2005 - 21:31 #1
det sidste du kan gøre er at prøve emd en anden skærm, og derved udelukke eller bekræfte at din monitor er iorden / defekt, hvad type skærm er det ? er der lys i dioden ude i fronten ? (men alt tyder på din skærm er defekt)
Avatar billede nemet Nybegynder
18. april 2005 - 21:40 #2
Det er en 19" men der står ikke lige noget mærke på?

Dioden lyser bare standby altså organge, og når den er tændt og inde i windows lyser den grøn..?
Avatar billede screem_brille Novice
18. april 2005 - 21:42 #3
ja men er det en fladskærm eller en med billedrør?
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. april 2005 - 21:45 #4
det er nok højspændingen der mangler, prøv med bagsiden af hånden på skærmen, tænd den og mærk om hårene rejser sig.

Nu er de jo ikke så dyre mere, så det kan næsten ikke betale sig at få det repareret medmindre det har kostet en formue.
Avatar billede nemet Nybegynder
18. april 2005 - 21:45 #5
nu har jeg lige prøvet at skifte skærmen ud men det ændre ikke noget.. så det må være noget i computeren..?
Avatar billede nemet Nybegynder
18. april 2005 - 21:46 #6
screem_brille: Det er en med billedrør..
Avatar billede screem_brille Novice
18. april 2005 - 21:49 #7
ok, lige for en god ordens skyld, den viser heller ikke noget ved optart ? (altså optæling af ram osv) ?
Avatar billede Peter Nissen Nybegynder
18. april 2005 - 21:50 #8
Det kunne være interessant at høre hvordan/hvornår problemet opstod? Endelig kan det da være du skal have et nyt skærm-kabel til grafik-kort.
Avatar billede nemet Nybegynder
18. april 2005 - 21:57 #9
Nej den viser slet ikke noget..

jo. det startet for et stykke tid siden hvor den gjorde det samme nummer, jeg fik afvide det var mine ram som var defekte.. jeg købte nogen nye, de virket så ikke helt optimalt så jeg fik nogen af min brors gamle også har den kørt fint til i dag.. efter jeg havde spist gik skærm billedet koldt, jeg genstartet også efter et stykke tid gik det koldt igen, jeg genstartet igen men nu ville skræmen ikke vise noget..?
Avatar billede john.doe Nybegynder
19. april 2005 - 08:11 #10
DET ER IKKE skærmen!!!!!!!
Det er din pc der ikke starter.
Får du ikke et beep for godkendt post, ja så har du en hardwarefejl.
Prøv at starte pc uden grafikkort, eller ram, så skal der komme mange beep.
Hvis ikke, ja så er der kun cpu eller bundkort tilbage.
Avatar billede nemet Nybegynder
19. april 2005 - 13:57 #11
john.doe:
Jeg har lige tager grafik kort og ram ud..

Der kommer ingen beep lyde fra den..?

Er der så nogen måde jeg kan teste om det er bundkort eller cpu den er galt med??
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. april 2005 - 14:01 #12
Spinder diske og blæsere op ? ?
Avatar billede nemet Nybegynder
19. april 2005 - 14:06 #13
Altså om min HD starter op??

Ja.. det kan man høre..
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. april 2005 - 14:10 #14
Du kan prøve at sætte en anden strømforsyning til, evt. lånt fra en anden PC.
Avatar billede nemet Nybegynder
19. april 2005 - 14:17 #15
jep.. det har jeg prøvet.. virket ikke..

men altså, det nemmere at få ens far til at betale lidt til en helt ny PC nårh ens gamle slet ikke virker.. hehe..

ej.. det er bare skidt lige nu..
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. april 2005 - 14:30 #16
Så må du prøve din CPU i en anden PC, for at se om den fungerer.
Gør den det, så må problemet være dit bundkort ! !
Avatar billede nemet Nybegynder
19. april 2005 - 15:19 #17
hmm ja.. det er nok det eneste jeg kan prøve...

men har lige fået af vide at jeg skulle prøve pg reboote min bios.. men vil det måske hjælpe? og hvordan gør man det når jeg ikke kan se noget på skærmen?? har et MSI, 655 Max bundkort..
Avatar billede john.doe Nybegynder
19. april 2005 - 15:56 #18
test som dragonknight foreslår.
Du skal nok regne med at bundkort og/eller cpu
er stået af.
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. april 2005 - 16:24 #19
REsette din bios, kan du godt prøve. Sluk for alt strøm, og ud med ledningen. Det er et lille batteri på bundkortet, det piller du ud, men husk på hvordan det vender.

Så skal du bare vente 5 til 10 minutter, EVT. flytte jumperen til CMOS RESET over til RESET. Det kan du se i din manual hvor den er.

Tilbage med jumperen, og i med batteriet. Strøm til og start !
Avatar billede nemet Nybegynder
19. april 2005 - 18:03 #20
Jeg har prøvet og resette men det samme..

Så nu kan det jo kun være CPU eller bundkort..
Avatar billede Peter Nissen Nybegynder
19. april 2005 - 21:32 #21
Har du et onboard ( integreret ) grafik-kort du kunne prøve at slutte skærmen til det. Hvis dit grafik-kort ikke er et AGP, kunne du jo prøve flere forskellige PCI-slots, men ellers er det måske nok AGP-slot den er gal med. Er grafik-kortet helt korrekt monteret?
Avatar billede nemet Nybegynder
19. april 2005 - 21:37 #22
Det er et AGP kort.. og har desværre ikke noget PCI-slot kort.. men jeg har droppet det og er i gang med at finde ud af hvad jeg skal have i min nye PC.. :D
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. april 2005 - 22:36 #23
VELBEKOMME !