Avatar billede klausman Nybegynder
18. april 2005 - 17:14 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

netværk

Jeg har et problem! Mine XP pro klienter mister forbindelsen til netværksdrevene efter et stykke tid (minutter), derudover ryger også forbindelsen til mine serverbaserede programmer.
Der er dog forbindelse til internettet!
Jeg har prøvet at skrive kommandoen "net config server /autodisconnect:-1" på serveren, uden held. Derudover har jeg prøvet at tilføje følgende registry setting:
hklm\system\currentcontrolset\services\lanmanworkstation\parameters
Name: KeepConn
Type: Reg_DWORD
Value: ffff

Det hjalp heller ikke.
ovenstående er for både ethernet og wlan. Filserver kører på windows 2000 til netværksdrevene og derudover er der en 2003 server, der håndterer mine client/server programmer.
Avatar billede cbm30 Nybegynder
19. april 2005 - 14:12 #1
Får du nogen fejlmeddelser i Eventviewer på serveren når det sker
Avatar billede klausman Nybegynder
19. april 2005 - 14:21 #2
Det gør jeg ikke
Avatar billede cbm30 Nybegynder
19. april 2005 - 14:45 #3
Har du i en policy konfigureret noget med en idle time for dine klienter
Avatar billede cbm30 Nybegynder
19. april 2005 - 15:10 #4
du kan evt. kontrollere at dit netkort ikke er sat til at gå i "spare" funktion..
Avatar billede cbm30 Nybegynder
19. april 2005 - 15:15 #5
ups det gik lige stærkt nok. Kontroller også at din dns opsætning er korrekt på xp´en. At den er sat til din egen server og ikke din internetudbyder
Avatar billede klausman Nybegynder
19. april 2005 - 15:18 #6
netkortet er ikke sat til at gå i en spare-funktion. Jeg har ikke defineret nogen policy - men er der en standard setting, som jeg evt. har overset? XP klienterne står til at hente en dns adresse automatisk, skal jeg manuelt angive serverens ip?
Avatar billede cbm30 Nybegynder
19. april 2005 - 15:24 #7
Hvis klienterne har serverns adresse som primær skal du ikke. Hvis de får deres adresse fra dhcp skal du sikre dig at din server er den primære dns
Avatar billede klausman Nybegynder
25. april 2005 - 09:18 #8
Jeg har manuelt angivet serverens ip som  primær dns på en enkel klient, hvor det ser ud til at fungere. Jeg vil godt teste det og se om det virker 100%, men smid et svar, så sender jeg nogle point afsted til dig. Tak for hjælpen...indtil videre :-)
Avatar billede klausman Nybegynder
27. april 2005 - 13:30 #9
Det virker - det var serverens ip som skulle angives som primær dns. Tak for hjælpen. Læg et svar!
Avatar billede klausman Nybegynder
23. april 2006 - 16:10 #10
det svar kom vidst aldrig, spørgsmålet lukkes