Avatar billede smukkecharlie Nybegynder
18. april 2005 - 17:08 Der er 7 kommentarer

link virker ikke!!

hej eksperter!

jeg har på min forside på min hjemmeside 4 billeder...
men når jeg åbner hjemmesiden i browseren og jeg browser rundt på siden. så vil de ikke blive vist når, jeg bruger linket "forside" som jeg HAR linket til forsiden. Jo forsiden kommer frem men ikke billederne..der er bare et lille kryds i hvert hjørne af det rum hvor billederne skulle være!
men hvis jeg bruger browserens "tilbage" knap så kommer billederne frem???.... er der nogen som kan løse dette problem for mig så jeg kan linke til forsiden uden at mine gæster skal benytte browserens "tilbageknap"???
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2005 - 17:12 #1
Måske vi kunne få lov til at se siden?
Avatar billede smukkecharlie Nybegynder
18. april 2005 - 22:07 #2
hmmm.. jeg har ikke oploaded siden endnu.... da den langtfra er færdig!... måske skal jeg vende tilbage, når den er klar. Hvis i helst vil se den først?
Avatar billede roenving Novice
19. april 2005 - 06:09 #3
Det er i hvert fald ikke muligt at komme med et kvalificeret bud på problemet kun ud fra det, du skriver ...
Avatar billede skyggen2000 Nybegynder
19. april 2005 - 09:26 #4
stien til billederne er forkerte, hvis den viser "krydser" i stedet for billeder.

Du skal tjekke om din src for dine img tags stemmer overens med billedernes fysiske beliggenhed.
Avatar billede smukkecharlie Nybegynder
19. april 2005 - 20:48 #5
det gør de!... men hjemmesiden er vist en midlertidig fil!.. for i browseren hedder den"C:\Documents and Settings\anders\Dokumenter\anderskovgaard\TMP9zv7lf7isf.htm"
og mit "forside" link henviser til:
C:\Documents and Settings\anders\Dokumenter\anderskovgaard\hjemmeside.htm.
og så er det vel klart for "TMP9zv7lf7isf.htm" er jo ikke lig "hjemmeside.htm."
kan det have noget med sagen at gøre??
Avatar billede roenving Novice
20. april 2005 - 07:29 #6
Det skulle ikke betyde noget, for det er vel bare Dreamweaver (eller en anden editor ?-), som for at vise dig siden går ind og laver links absolutte, du skal absolut prøve at lægge siden enten ud i IIS'ens inetpub-mappe eller uploade den, så du kan teste ...
Avatar billede skyggen2000 Nybegynder
20. april 2005 - 10:01 #7
Uanset hvad, bør du ligge dine sider i mapper, og hvis ikke du har noget asp, kan du sagtens bare teste uden at ligge på IIS.

Hvis din forside ligger i samme mappe, som den fil der netop er loadet, vil stien være
src="hjemmeside.htm"

Derved kan man rykke rundt på dem lige så tosset man vil, og stierne vil stadig passe.

Man bør alrid have localhost stier, for når du skal flytte det til en server går det helt i fisk, fordi stierne så ikke passer.