Avatar billede flyingmonkeyss Nybegynder
18. april 2005 - 16:16 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Mit grafik laver ballade mig! hjælp

Problem: Når jeg vil spille nogen spil der kræver 3d så kan jeg spille i ca 3-5min så sker der noget underligt, min comp fryser i 15-20sek hvor efter at jeg så kan spille vidre, der kommer en masse firkandter i grafiken, jeg kan sende screenshots af det til en mail hvis det er aner ik om jeg kan ligge billede ind her.
((Det er noget den er begyndt efter at jeg har købt world of warcraft.(jeg kan sende billeder fra counter strike og world of warcraft med fejl på))
Når jeg så er blevet træt af at spille med grafik fejl så rebooter jeg computeren, på den rigtige måde også starter hele showet forfra...

Håber der er nogen der kan hjælpe...
Mit system:
Cpu: P4 3.0GHz.
Ram: 1024DDR.
Grafik: Gforce Fx 5600 256DDR Ram.
Harddisk: Seagate 120Gb.
Skærm: 19" LCD Monitor.
Avatar billede flyingmonkeyss Nybegynder
18. april 2005 - 16:17 #1
Hov det var da en sjov title jeg fik givet den der :D
Avatar billede screem_brille Novice
18. april 2005 - 16:19 #2
prøv lige og tag et screenshot, og se om du faktisk selv kan se fejlen når den er der (det bør du ikek kunne hvis fejlen er i grafikkortet)
Avatar billede flyingmonkeyss Nybegynder
18. april 2005 - 16:24 #3
det har jeg gjordt, og de er på dem. det er bare for grumt, jeg kan sende dem til din mail hvis det er?
Avatar billede huset Praktikant
18. april 2005 - 16:32 #4
Tror dit grafikkort er defekt, eller bliver for varmt!

Har du prøvet at spille uden kabinets siden på?

Har du prøvet med andre drivers?

Har du en opdateret maskine - altså opdateret med Windows update som SP1, SP2 osv?

Har du installeret chipset drievrs til bundkortet?
Avatar billede flyingmonkeyss Nybegynder
18. april 2005 - 16:38 #5
Har du prøvet at spille uden kabinets siden på? ja.

Har du prøvet med andre drivers? <-- ja, men har den nyeste på lige pt.

Har du en opdateret maskine - altså opdateret med Windows update som SP1, SP2 osv? <-- ja har sp2.

Har du installeret chipset drievrs til bundkortet? <-- de nyeste.

fejlen er kommet efter at jeg har installeret wow, jeg har enda formateret min maskine og installeret forfra, og installeret wow og cs, fejlen er der ik med det sammen men kommer efter at wow har fråset.. også tøet op igen en 15-20 sec efter
Avatar billede huset Praktikant
18. april 2005 - 16:39 #6
Har du ikke et andet grafikkort du kan teste med?
Avatar billede flyingmonkeyss Nybegynder
18. april 2005 - 16:42 #7
Nej men alt mit hardware er helt nyt, eller 14dage gammelt, og jeg har da kunne spille spil som doom3 og far cry uden problemer...
Avatar billede screem_brille Novice
18. april 2005 - 16:42 #8
huset, læg mærke til han kan tage screen shots af billedet, det kna man sjældent hvis det er selve grafikkortet (fejlen ligger ret sikkert før grafikkortet, men ellers er vi enige i det med varme og drivere)
Avatar billede huset Praktikant
18. april 2005 - 16:45 #9
Så det godt SB, men derfor kan grafikkortet godt være defekt. Som sagt ville jeg forsøge med et andet grafikkort for at udelukke dette.

Laver den samme nummer, kunne det tyde på bundkort, varme, drivers.

Men vi bør tage et step af gangen.
Avatar billede flyingmonkeyss Nybegynder
18. april 2005 - 17:29 #10
Okey gutter jeg prøver at skifte gfx kortede ud, jeg har lånt et fx5200..
Avatar billede huset Praktikant
18. april 2005 - 17:31 #11
HUSK at vende tilbage med feedback om problemet, og husk at lukke spørgsmålet igen når det er løst.

Smider et svar i tilfælde af jeg deltog i løsningen når du når dertil.

Sådan lukker du spørgsmål herinde

http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar
Avatar billede flyingmonkeyss Nybegynder
18. april 2005 - 19:14 #12
tja, min comp virkede lidt bedre der, men vil da gerne lige hvad der er galt med kortede for jeg ka jo ikke bytte det medmindre at jeg kan fortælle om fejlen.
Avatar billede huset Praktikant
18. april 2005 - 19:15 #13
Nok svært at definere 100 % :D

Er fejlen væk med et andet kort, er kortet "defekt"

Kan jo være alt fra dine RAM på kortet til GPU'en der fejler
Avatar billede flyingmonkeyss Nybegynder
19. april 2005 - 15:52 #14
Okey jeg har byttede mit fx5600(hvor der er fejl med) ud med et fx5200 nu hakker alle ting men det er jo nok fordi at kortede er det dårligere, men der er ingen grafiske fejl mere så man må vel konkludere at det var mit grafikkort der var ødelagt eller noget....

men hvem skal have points? evt huset?

men 100000 tak for hjælpen gutter..
Avatar billede flyingmonkeyss Nybegynder
19. april 2005 - 15:52 #15
wth jeg gir dem til huset tror det er ham der har givet mig mest hjælp.
Avatar billede huset Praktikant
19. april 2005 - 15:56 #16
Markere navn i boksen forneden, og tryk acceptere :D

Tak for point,
Avatar billede huset Praktikant
19. april 2005 - 16:06 #17
Kan se du er ny herinde, og du lukker ikke et spørgsmål bare ved at sige "point går til ..."

Gør sådan som jeg skriver, eller læs her

http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar
Avatar billede flyingmonkeyss Nybegynder
20. april 2005 - 15:38 #18
sorry men er helt ny her inde, skal ned og bytte grafik kortede idag takker alle sammen!
Avatar billede huset Praktikant
20. april 2005 - 15:39 #19
Np