Avatar billede fogh Nybegynder
18. april 2005 - 11:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Betinget Substr()

Jeg har en række værdier i et tekstfelt:

Jeg har behov for at få returneret de første 3 tegn, den er altid OK med substr(ATTRIBUTE1,1,3)

Men problemet kommer ved det efterfølgende felt hvor længden på værdien jeg er interesseret i kan være 2, 3 eller 4 cifret...

Findes der en funktion der fungerer ligesom substr(), men returnerer fra position X frem til en bestemt værdi???

Så kunne jeg jo i dette tilfælde anvende punktum som "afgrænser" ??

Er der nogen bud ?? på forhånd tak.. mvh Thomas
Avatar billede fogh Nybegynder
18. april 2005 - 13:22 #1
Fandt selv en løsning :

SUBSTR(sy.ATTRIBUTE1, INSTR(sy.ATTRIBUTE1,'.', 1, 1)+1,
INSTR(sy.ATTRIBUTE1,'.',1,2)-INSTR(sy.ATTRIBUTE1,'.',1,1)-1)

den returnere værdien mellem punktummerne ....

Hvad med point?
Avatar billede arne_v Ekspert
18. april 2005 - 19:13 #2
du kan bare acceptere dit eget svar
Avatar billede qualjyn Nybegynder
26. juli 2005 - 09:50 #3
Og det kunne være rigtigt fedt hvis du ville gøre det - så vi kan få spørgsmålet lukket.
Avatar billede fogh Nybegynder
07. september 2005 - 21:58 #4
- det forsøger jeg så på ... mange gange, men den fosvinder ikke fra min oversigt over spm. uden accepteret svar...
Avatar billede fogh Nybegynder
07. september 2005 - 21:59 #5
Jo - nu er den væk ;0)