Avatar billede hyber Nybegynder
18. april 2005 - 07:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

vb6 og utf-8

Jeg har lige et lille spørgsmål, jeg har ikke ret meget forstand på det, men here goes:

Kan vb6 formatere en streng til at bruge UTF-8 karaktersættet?

Hvilken karaktersæt bruges som standart? UTF-7 eller en eller andet ISO standart?

Håber I kan hjælpe :-)

--
Esben
Avatar billede arne_v Ekspert
18. april 2005 - 07:45 #1
default må være Unicode (UTF-16) eller ANSI (Code Page 1252 som er ca. det
samme som ISO-8859-1) afhængig af konteksten og Windows version (NT/2000/XP
vil bruge Unicode internt i programmet, resten ANSI)
Avatar billede arne_v Ekspert
18. april 2005 - 07:47 #2
selvfølgelig kan man enten skrive noget eller finde en komponent
til at skrive UTF-8, men jeg er ikke VB6 kyndig nok til at kunne
pege på noget færdigt

Hvis du ikke får bedre forslag, så kan jeg kode noget.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. april 2005 - 17:01 #3
Kommet videre ?
Avatar billede hyber Nybegynder
30. juli 2008 - 12:44 #4
næee faktisk ikke, men nu lukker jeg sku den.

Esben