Avatar billede hansilansi Nybegynder
17. april 2005 - 20:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Styre grafikkort?

hey.
Jeg har købt mig en ny Fujitsu-Siemens Amilo M 7405, med et Intel Extreme graohics 2 for Mobile, med op til 64 mb. ram.
Jeg kan ikke forstå, at hvis jeg er inde og spille FX. COD kan jeg se at under egenskaber at den kun benytter 16 mb. Kan man ikke få et program til at styre hvor mange mb den skal tildele manuelt?

Venlig hilsen
Tobias
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. april 2005 - 21:09 #1
Man kan ikke selv styre grafikkortets ramforbrug i Intel Extreme graphics.
Den skal selv allokere ram efter behov.

Ifølge en cached side i google fra Anandtech, vil performance i 3d også gå ned hvis man selv forsøger at sætte en fast mængde ram af. Spørgsmålet handlede om præcis det du spørgser om og der blev ikke fundet et program, samt burgeren blev kraftigt frarådet at rode med det. Man skulle lade driveren allokere det den ville, så havde man den bedste performance.
(Da det er en cached side, kan jeg ikke lægge et link)
Avatar billede hansilansi Nybegynder
17. april 2005 - 21:23 #2
Den burde da kunne trække Call of duty?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. april 2005 - 00:39 #3
Nej, desværre:
http://www.darkhardware.com/pt.php?u=reviews/3dcharts-0104-en-prn

Kig på testene. I quake III får det 0 og det er ikke med på listen over grafikkort i Call og duty.

Jeg har søgt på dit grafikkort og det får mange hug for dens dårlige 3d performance. Det vil nok ikke kunne køre Call of Duty.
Avatar billede hansilansi Nybegynder
29. november 2005 - 19:53 #4
lukket