Avatar billede wriggler Nybegynder
27. oktober 1999 - 21:00 Der er 17 kommentarer og
4 løsninger

Hvad skal der til for at få en idé

Jeg prøver en gang til, den der kommer med "SVARET", altså det bedste svar får 200 points, lige ned i lommen.
Spørgsmål:
Hvordan lærer man at blive en god designer af hjemmesider, UDEN at man stjæler design og hvad ved jeg fra andre hjemmesider, for det kan jeg sagtens finde ud af :)
Kom så, jeg ved du ved det!
Avatar billede wriggler Nybegynder
27. oktober 1999 - 21:00 #1
tjek min side ud på:

http://go.to/www.michael.dk
Avatar billede mukke Nybegynder
27. oktober 1999 - 21:04 #2
Hm..... 51 kb for at se et billede og først DEREFTER komme ind på siden?

Jeg vil anbefale at arbejde lidt på at skære størrelsen ned...... til 1/10 f.eks.
Avatar billede wriggler Nybegynder
27. oktober 1999 - 21:05 #3
øhhhhhhhhh, jeg tror ikke helt jeg er med på hvad faen du snakker om
Avatar billede skjoldby Nybegynder
27. oktober 1999 - 21:21 #4
Du behøver ikke at stjæle. Du kan nøjes med inspiration.

Hvis du ser dig omkring på nettet så ser du ofte at man anvender små runde iconer som forklaringer til menuer. Mange bruger dem nu, - det er derfor uoriginalt. Men det er sjældent de bruger de samme iconer. - Det er pludselig originalt. Det handler om inspiration.

Tag for eksempel en weekend foran TV'et. Se bl.a. ungdomsprogammer og ikke mindst MTV. MTV er utrolig fed at få inspiration til. Bl.a. pga musikvideoerne, men helt sikkert også de små spots de kører mellem reklamer og musikvideoer.

Du kan ikke lære at blive kreativ (det er iøvrigt et undervurderet ord. Alt for mange kalder sig kreative uden at være i nærheden af det).

Du kan lære at få inspiration ved at studere effekterne til bunds. Hver gang du ser en fed effekt i tv så tænk på hvordan du kunne lave det i flash, hvad man kunne bruge den til. Det hele bliver lagt i din underbevidsthed, og pludselig dukker der noget op den dag du skal bruge det.
Avatar billede wriggler Nybegynder
27. oktober 1999 - 21:26 #5
Jaaa, takker.

Men til jer andre... skriv bare, der er stadig håb for dig at score de 200 bobs :)

Den bedste vinder
Avatar billede getalife Nybegynder
27. oktober 1999 - 21:37 #6
hmm.. fantasi ?

Kim
Avatar billede wriggler Nybegynder
27. oktober 1999 - 21:45 #7
du har lige fået en email getalife, tag et kig
Avatar billede oberg Nybegynder
28. oktober 1999 - 09:02 #8
Man tænker sig om - og så prøver man at turde gå nye veje....
Avatar billede allandk Nybegynder
28. oktober 1999 - 10:16 #9
Skjoldby har den fede pointe. Og det har du også selv. Du skal bare lige være klar over det.

Skjoldby siger: se hvad andre har lavet.
Du siger: jeg kan sagtens stjæle.

That's it. Når du efterhånden har stjålet nok begynder tingene at lægge sig på ryggraden og du vil lige så stille begynde at kombindere alle de ting du har stjålet i løbet af tiden.

Uden at tænke over det, vil du bruge forskellige ting og først hvis du bliver stillet til regnskab for det vil du måske tænke: Årh jo, dét der har jeg måske derfra og den der har fra dét sted, osv.

Jo mere du får på ryggraden, jo mindre tænker du over og des hurtigere kan du hive en god idé op af posen.

Så endnu en gang. Du har selv givet svaret og Skjoldby har hjulpet dig på vej.

Giv dig selv 50 og Skjoldby resten.

ab ::
Avatar billede wriggler Nybegynder
28. oktober 1999 - 12:06 #10
Du har fat i noget der Allan :)
Keep em coming...
Avatar billede skjoldby Nybegynder
28. oktober 1999 - 14:02 #11
Allan >>> lige mine ord.
Avatar billede allandk Nybegynder
28. oktober 1999 - 14:19 #12
Ja, det er jo dét jeg siger :)
Avatar billede wriggler Nybegynder
28. oktober 1999 - 14:38 #13
sig mig... laver i to ikke andet end at svare på spørgsmål????

Jeg spørger bare...
Avatar billede skjoldby Nybegynder
28. oktober 1999 - 14:57 #14
nej
Avatar billede allandk Nybegynder
28. oktober 1999 - 15:06 #15
Jeg undlader at svare...

Og nu gjorde jeg det alligevel :)
Avatar billede wriggler Nybegynder
28. oktober 1999 - 15:09 #16
se det lige... 2 sekunder efter jeg har skrevet så er i der :)

Jeg kommer snart med et nyt spørgsmål, så hold jer klar drenge
Avatar billede allandk Nybegynder
28. oktober 1999 - 15:10 #17
OK :)
Avatar billede mariager13 Nybegynder
05. november 1999 - 12:13 #18
Til wriggler:
Din html-side virker  ikke...
Avatar billede wriggler Nybegynder
05. november 1999 - 14:28 #19
HVAD SIGER DU..... Det er da løgn :)
Ej jeg arbejder på sagen, men nu virker mit billed gallery hvis i har lyst til at se en masse grimme billeder af mig
Avatar billede pacroonold Nybegynder
07. marts 2000 - 19:10 #20
det har vi ikke :)
Avatar billede -42- Nybegynder
13. maj 2005 - 16:25 #21
uha... den er fem år gammel den her tråd...

Men jeg vil alligevel tilføje dette:
Originalitet er et spørgsmål om mængden af kilder...

Hvaså wriggler! -Er du blevet en haj på de fem år?