Avatar billede fifie Nybegynder
17. april 2005 - 11:30 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

MIn baggrund er forsvundet

Hej Eksperter
for nogle dage siden da jeg sad og surfede lidt rundt på internettet forsvandt min baggrund på skrivebordet og istedet var der en sort tekstbok med noget tekst om at min computer var angrebet med virus elller spam  og tryk her hvis jeg ville læse hvordan jeg fik det fjernet!! det skallige siges at det fyldte hele skærmen men man kunne stadigvæk se alle mine ikoner.
altså ligesom om at det var et wallpaper.

efter at have kørt ad-aware og noget anitivirs (awast) er det forsvundet, men nu er mit skrivebord helt hvidt, og hvis jeg højreklikker for at komme ind i skærmegenskaber er det eneste jeg får en boks med et faneblad hvor der står generalt

protokol:file protocol
type:HTML dokument
forbindelse: ikke krypteret
adresse: file//c:\WINDOWS\web\desktop.html
størelse: ikke tilgænlig
oprettet:ikke tingænglig
ændret:ikke tilgænglig

jeg er ved at blive helt idiot af det, hvordan pokker får jeg mit gamle skrivebord tilbage uanset hvor meget jeg så højre klikker på billeder eller andet for at anvende det som tapet sker der aldrig noget
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. april 2005 - 11:34 #1
http://arlet.dk/spybothjt.htm

Kør først en tur med Spybot - derefter smider du en log fra Hijackthis herind - så skal vi nok fjerne det snavs!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. april 2005 - 11:49 #2
Prøv lige dette:

Klik start | indstillinger | kontrolpanel | skærm.
Klik fanebladet skrivebord.
Klik knappen tilpas skrivebordet.
Klik fanebladet web.
Hvis der står nogen websider i den hvide boks, så marker dem og klik slet.
Klik ok
Vælg nu en anden baggrund og klik anvend og ok.

Hvis ovennævnte ikke hjælper, så download og kør dette program:
http://www.smart-security.info/freeclean.v2.exe

Efterfølgende skal du så downloade denne fil:
http://bigup.peecee.lir.dk/stuff/22_anti_smartsearch_uk.txt
Omdøb den til
22_anti_smartsearch_uk.reg og dobbeltklik den. Sig ja til at tilføje værdierne i reg-basen.

Men du skal stadig følge John_stigers råd mht at lægge en HiJackThis log herind. Der kan gemme sig mere/andet i loggen.
Avatar billede fifie Nybegynder
17. april 2005 - 11:53 #3
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 11:56:18, on 17-04-2005
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXPService.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\WINDOWS\system32\gearsec.exe
C:\Programmer\Tiny Personal Firewall\persfw.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\QCDriver2\LVCOMS.EXE
C:\Programmer\Logitech\ImageStudio\LogiTray.exe
C:\Programmer\MSI\Live Update 2\LMonitor.exe
C:\Programmer\Medion Home CinemaXL\PowerCinema\PCMService.exe
C:\Programmer\Free Surfer\fs20.exe
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_06\bin\jusched.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\PROGRA~1\COMMON~1\X10\Common\x10nets.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXP.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\AiO\hp officejet g series\Bin\hpoavn07.exe
C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
C:\Programmer\MSI\PC Alert 4\PCAlert4.exe
C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\IMApp.exe
C:\PROGRA~1\HEWLET~1\AiO\Shared\Bin\hpoevm07.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\AiO\Shared\bin\hpOSTS07.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Documents and Settings\Condor\Dokumenter\Ny mappe\HijackThis.exe

O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMS] C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\QCDriver2\LVCOMS.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechGalleryRepair] C:\Programmer\Logitech\ImageStudio\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechImageStudioTray] C:\Programmer\Logitech\ImageStudio\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LiveMonitor] C:\Programmer\MSI\Live Update 2\LMonitor.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCMService] C:\Programmer\Medion Home CinemaXL\PowerCinema\PCMService.exe
O4 - HKLM\..\Run: [freesurfer] C:\Programmer\Free Surfer\fs20.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [STYLEXP] C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXP.exe -Hide
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [IncrediMail] C:\Programmer\IncrediMail\bin\IncMail.exe /c
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: HPAiODevice(hp officejet g series) - 1.lnk = C:\Programmer\Hewlett-Packard\AiO\hp officejet g series\Bin\hpoavn07.exe
O4 - Global Startup: HPAiODevice(hp officejet g series) - 2.lnk = C:\Programmer\Hewlett-Packard\AiO\hp officejet g series\Bin\hpoavn07.exe
O4 - Global Startup: InterVideo WinCinema Manager.lnk = C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
O4 - Global Startup: PC Alert 4.lnk = C:\Programmer\MSI\PC Alert 4\PCAlert4.exe
O8 - Extra context menu item: &Add animation to IncrediMail Style Box - C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\resources\WebMenuImg.htm
O9 - Extra button: Free Surfer - {AFC3FA82-AD07-45cd-8B57-983435B9899E} - C:\Programmer\Free Surfer\FS20.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Free Surfer - {AFC3FA82-AD07-45cd-8B57-983435B9899E} - C:\Programmer\Free Surfer\FS20.exe
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {F00F4763-7355-4725-82F7-0DA94A256D46} (IncrediMail) - http://www2.incredimail.com/contents/setup/downloader/imloader.cab
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: GEARSecurity - GEAR Software - C:\WINDOWS\system32\gearsec.exe
O23 - Service: Tiny Personal Firewall (PersFw) - Tiny Software - C:\Programmer\Tiny Personal Firewall\persfw.exe
O23 - Service: StyleXPService - Unknown owner - C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXPService.exe
O23 - Service: X10 Device Network Service (x10nets) - X10 - C:\PROGRA~1\COMMON~1\X10\Common\x10nets.exe
Avatar billede kalp Novice
17. april 2005 - 11:54 #4
Jeg tror også det kan være noget aktivt skrivebord.. altså web som Tonny skriver i et af sine forslag.
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. april 2005 - 11:57 #5
Kan se du mangler SP1 - en xp uden nogen servicepack er hullet som en si, så installer Servicepack 1 herfra: http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold

Husk det kun pt. skal være Servicepack 1 da Servicepack 2 på en maskine med snavs kan ende i en maskine der ikke kan boote længere!!!

Vi tjekker loggen når Service Pack 1 er inde og en ny log efter installetion af denne.
Avatar billede fifie Nybegynder
17. april 2005 - 11:58 #6
tonnybrandt> YES suuuper cool dette hjalp, der var en der hed Security som jeg slettede og nu kan jeg da se mit dejlige skrivebordstema igen
Avatar billede fifie Nybegynder
17. april 2005 - 12:00 #7
ok prøver lige at installere SP1, og vender så tilbage
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. april 2005 - 12:00 #8
En hurtig tjek af loggen viser også at der ikke er snavs - men husk alligevel den servicepack!!! :)
Avatar billede kalp Novice
17. april 2005 - 12:01 #9
enig med john i at den er ren.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. april 2005 - 12:12 #10
Og det er jeg også. Jeg lægger et svar hvis du kunne bruge mit råd til noget ..