Avatar billede pcmongol Nybegynder
17. april 2005 - 02:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Muligt acpi prob efter winxp pro install

Hej,

Efter ny installation af winxp pro dk sp1 på mit asus a7n8x dlx bundkort er "standby" funktionen greyed out, når man vælger luk computeren...Bundkortet genkendes som værende ACPI uniprocessor PC i hardware egenskaber og ACPI er da også slået til i Bios (seneste beta version)...

Jeg har oplevet problemet en gang før, men da kunne det løses med en geninstallation af winxp... denne gang har jeg forsøgt mig nu tre gange uden held!

Hvad siger I til det folkens?
Avatar billede halifax Nybegynder
17. april 2005 - 02:52 #1
Gå i Kontrolpanel - Strømstyring og tjek om dit standby er sat til "Aldrig". Iøvrigt lav de indstillinger som passer dig der.
Avatar billede gratis Nybegynder
17. april 2005 - 03:42 #2
Avatar billede pcmongol Nybegynder
17. april 2005 - 14:12 #3
Hej med Jer,

Efter at have siddet den halve nat og kæmpet med problemet er det løst...

Løsningen var at installere driveren til mit nykøbte ATI grafikkort (før havde jeg Nvidia, hvor winxp selv klarede ærterne)...

Takker for jeres forslag