Avatar billede spottie Nybegynder
16. april 2005 - 23:33 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Skære i sang?

Goddag Derude

Jeg har rippet nogle numre fra CD til mp3 til min PC, men på nogle af numrene er der noget snak efter sangen, som jeg gerne vil have væk.

1) Nogle der kan forklare hvordan dette gøres?
2) Hvilke programmer kan bruges til det? (Gerne danske)
3) Kan man bruge Windows Media Player 10, hvis ja hvordan?

Håber på nogle svar

Vh spottie
Avatar billede scaniav8 Nybegynder
16. april 2005 - 23:35 #1
Der findes et program der kan gøre det, det hedder CoolEdit Pro
Du åbner sangen, finder det sted hvor snakken er, markerer det og trykker på Delete knappen, så er det væk :)
Avatar billede spottie Nybegynder
16. april 2005 - 23:36 #2
oki... er det freeware eller findes der freeware programmer til det?
Avatar billede scaniav8 Nybegynder
16. april 2005 - 23:39 #3
Der var en version hvor du kunne prøve den i 30 dage, men jeg ved ikke om der er det i den nye, desværre :(
Avatar billede duck35 Nybegynder
16. april 2005 - 23:52 #4
Har du nero ? i de fleste udgaver af nero ligger også nero waveeditor, der får du en grafisk linie af sangen og kan sætte indekser og meget andet !
Avatar billede lucky-luke Nybegynder
16. april 2005 - 23:55 #5
du kan trække en gammel version af Cool Edit ned her og den er ganske gratis.
http://www.threechords.com/hammerhead/cool_edit_96.shtml
Avatar billede duck35 Nybegynder
17. april 2005 - 00:00 #6
nero er jo dansk c",)
Avatar billede lucky-luke Nybegynder
17. april 2005 - 00:03 #7
Yes, duck, hvis han har nero wave-editor, kan det sagtens lade sig gøre der, det er samme fremgangsmåde. Og så er det som du siger, på dansk :-)
Avatar billede brorjeppe Nybegynder
17. april 2005 - 10:47 #8
Søg med google på mp3cutter40534 som er freeware.Ikke på Dansk, men let at bruge.Du importerer den fil du vil cutte i,dobbeltklikker på filen,trykker på mark-in hvor du vil starte,trykker på mark-out hvor du vil stoppe.
Avatar billede brorjeppe Nybegynder
17. april 2005 - 12:01 #9
Glemte at sige at du skal rykke skyderen hen til den tid hvor du vil cutte inden du trykker på mark-out.
Avatar billede falster Ekspert
18. april 2005 - 09:37 #10
Eller prøv Audacity - gratis og bl.a. på dansk

http://audacity.sourceforge.net/
Avatar billede spottie Nybegynder
18. april 2005 - 14:33 #11
Oki.. Undskylder jeg først kan se svarene nu, men takker for alle svar og giver ponint til Dem har givet "svar", jeg vil prøve de forskellige muligheder.

1) Er der nogen af mulighederne f.eks. Nero WaveEditor som jeg hvor man kan risikere der er knas i lyden eller den helt ren som da den blev rippet?

2) Endvidere nogen der hurtigt kan fortælle om det lovligt at rippe en Copy Protection CD, man har jo stadig den orginale CD?

vh spottie
Avatar billede duck35 Nybegynder
19. april 2005 - 09:43 #12
Nero er clean i lyden, jeg har rippet en tim christensen cd som
var var beskyttet, jeg ar cd brndr i sterioanlægget, den kunne heller
ikke kopiere den digitalt, men kørte det gennem forstærkeren først
så kunne den godt, går kun ganske lidt ud over lyden, men på den måde
skal jeg selv sætte indeks hvor sangen starter/slutter og da tim cd´en
er lavet sådan at sangene lider ind i hinanden uden stop er det umuligt
at ramme plet, og brænderen i anlægget laver også automatisk 2 sekunders
mellemrum melem sangene.
så jeg kopierede den i en stor sang og fik en cd med et stort nummer
på 79 minutter. lagde cd´en i pc´en og kopierede nummeret ind i nere
og det var tydeligt at se på den grafiske linie hvor numrene skiltes,
man kan soome i den grafiske linie så det er undr et sekund af sangen man ser på skærmen sætte indeks og prøvelytte og myrekneppe til det passer,
man sætter to indekser start/slut og gemmer "klippet som wawe eller mp3
da alle sangene var hjemme og skulle brændes ud var næste problem
at når man sætter sådan en stribe musiknumre sammen i nero og brænder
det ud så kommer der også mellemrum, det kan man ændre ved i nero at vælge menuen "vælg brænder" der vælger man "image brænder" når så man brænder så bliver det gemt som en "image" (ISO) (BIN) fil på pc`en
når man så bagefter i nero vælger  filer / brænd billede og brænder isofilen
ud så er der ingen mellemrum, og man kan godt få cd tekst med også
(hvis ens cd afspiller kan vise cd tekst)
jeg roder pt med en "SCMS boks" til at sætte imellem cdafspiller og brænder i anlægget så man kan fjerne kopiflaget og gøre det til master eller none
(serial copi mannegement system)
CDR brænderen til sterioanlægget slog aldrig rigtigt igennem,
sikkert fordi den kun kan brænde på dyre cd´er med oda afgift,
men manan købe en "modchip" fra itailienske  "modhip it"
og den lådder man i så kan den brænde på billige cdr til pjuteren,
også cdrw
de er nok svære at finde i dag, men findes i rest partier på nettet.
phillips cdr760
scms killer kan findes som tegning på nettet
ligedan modchip fra modchip it til cdr 760

det kom lidt ud fra emnet mn msk nogen kan bruge det    c",)