Avatar billede usr187 Nybegynder
16. april 2005 - 21:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

windows og linux multibooting

kan det passe, at windows skal installeres på den 1. partition (hvis man ikke bruger mapping), for at systemet kan bootes op. hvis det er tilfældet, hvordan kan det så være at man kan installere fx winxp på 1. partition, win2000 på 2. partition osv.?
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. april 2005 - 21:31 #1
Du skal installere windows først, hvis du både vil kører med windows og linus. Det skyldes at windows er så amatøragtigt at det ikke kan sameksistere med andre operativsystemer, hvorfor windows overtager alt hvis det installeres sidst. Installeres linux sidst, vil det bare lave en installation så windows stadig kan startes op
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2005 - 22:43 #2
Nej da, det er ingen betigelse, du kan se nærmere på http://www.helgec.dk/linux_windows.html og dog hvis du er begynder udi Linux er det måske klogt nok at installere Windows først
Avatar billede usr187 Nybegynder
18. april 2005 - 13:24 #3
ups! pointene skulle fordeles ligeligt!