Avatar billede higi Nybegynder
16. april 2005 - 14:57 Der er 8 kommentarer

PC slukker under opstart.

Hej eksperter.

Jeg har et problem, min vens computer slukker under opstarten.
Vi har prøvet de mest sansynlige ting, så som anden harddisk, disable alt andet end motherbord, hdd og grafikkort. Men den slukker stadig efter ca 1 min. Vi kan lige komme til windows login, og med min harddisk der ikke kræver "login" kommer vi ret langt, før den slukker.

Specs:
AMD Athlon 2800+ CPU
GexCube Radeon 9800XT 256RAM Grafikkort
EPOX 8RDA3+ Motherbord
Kingston 256 dual x2 RAM
Maxtor 120bg HDD
Antec TrueBlue 480Watt PSU

Problemet opstod efter en udskiftning fra vand køling til luft køling (fans).

Alle råd er meget velkomne og værsat!
Vi er vist lidt ude at svømme, så please hjælp... tak!

-Higi
Avatar billede huset Praktikant
16. april 2005 - 14:58 #1
Avatar billede huset Praktikant
16. april 2005 - 15:00 #2
Ellers gå frem efter denne

Test med en ren installation af win og med alle driver installeret
Tjek køling af køling CPU
Skift derefter en komponent af gangen evt Ram>CPU>PSU og så MB tilsidst

Gem denne da den er en god fremgangsmåde næste gang:

1: Ram ud og i (tænd evt. uden ram for at sikre sig fejlbip kommer)
2: 1 ramblok hvis man har mere end en blok, stadig fejl byt dem rundt

Nu er rammene udelukket

3: Alle PCI kort ud så der kun er CPU, Ram og grafikkort

Nu er PCI kortene udelukket

4: Grafikkortet ud (har et gammelt PCI grafikkort liggende jeg smidder i istedet), ellers skulle der gerne komme fejl bip

Nu er grafikkort og AGP slotten udelukket

5: CPU af og på
6: Stadig fejl test CPU på et andet motherboard (det er så træls at teste en andens CPU i et board der har en fejl der rister CPU'en)

Nu er CPU'en udelukket

7: En anden PSU

Stadig hardwarefejl ja så er det kun mobotherboard tilbage
Avatar billede huset Praktikant
21. april 2005 - 18:02 #3
Fik vi løst problemet??
Avatar billede huset Praktikant
27. april 2005 - 18:35 #4
Kunne det tænkes du gad bruge lidt tid på at få lukket her eller givet os den feedback du burde efter at have fået support!?
Avatar billede huset Praktikant
07. maj 2005 - 16:07 #5
Kunne man forestille sig du ville smide lidt feedback til de folk de har givet dig support, eller måske få spørgsmålet lukket?
Avatar billede huset Praktikant
14. maj 2005 - 09:46 #6
Kunne du finde tid til at smide lidt feedback, så vi kunne finde ud af vores support til dine problemer er løst???
Avatar billede huset Praktikant
11. september 2005 - 07:39 #7
Mon det er på¨tide du finder ud af at få givet feedback eller lukket tråden!
Avatar billede huset Praktikant
17. januar 2006 - 08:53 #8
Kunne man efterhånden forvente feedback fra dig opretter, eller på anden måde du gad bruge tid på at lukke spørgsmålet igen?

http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar