Avatar billede tdaugaard Nybegynder
30. marts 2001 - 23:44 Der er 35 kommentarer og
5 løsninger

Fucked up Logitech Cordess keyboard

Uno problemos!

Mit ellers fremragende, udemærket Logitech Cordless keyboard er LIGEPLUDSELIGT begyndt at fucke totalt up når jeg skriver ... det foregår ved at det tit skriver et bogstav 15-20 gange og selv slår Caps Lock til..

Musen (som også er trådløs og kører på samme modtager; et cordless desktop) fungerer HELT fint uden problemer...

Jeg har haft fjernet min mobil telefon så jeg er HELT sikker på at den ikke forstyrer radio signalerne, men uden held ..

Jeg har lige skiftet batterierne ud med HELT nye (købt i dag) batterier, uden held..

what the hell is wrong with it ??
Avatar billede kj12 Nybegynder
30. marts 2001 - 23:51 #1
har du haft flyttet modtageren tættere på skærm/disktoppen/tower????
Avatar billede vladimirr Nybegynder
30. marts 2001 - 23:51 #2
Det er vel ikke fuld af skidt, der laver kortslutninger mellem tasterne?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
30. marts 2001 - 23:54 #3
det er udelukket ... det er ~1 md. gammelt og jeg rensede det for en 4 dages tid siden...
det er heller ikke umiddelbart muligt at lave kortslutninger i tastaturer nu til dags ... og slet ikke pga. møj..
Avatar billede kj12 Nybegynder
30. marts 2001 - 23:55 #4
jeg har været ude for at mit ikke virkede når modtager lå på tower....er der ikke noget med min/max afstand til modtager
Avatar billede makse Nybegynder
30. marts 2001 - 23:55 #5
Hvis du har skiftet batterier, så skal man som regel lige etablere forbindelsen igen.
Tryk på connect knappen på modtageren, og bagefter på tastaturet.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
30. marts 2001 - 23:58 #6
kjk12:> receiveren ligger hvor den altid har gjort; ved siden af min skærm og det er ca. 20 cm fra mit tastatur/mus som den skal...

makse:> det har jeg gjort ~3 gange nu, uden held ...
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
31. marts 2001 - 00:03 #7
He he... har haft samme problem! Mit problem er at når den ligger lige ved siden af min skærm så virker den ikke...
Avatar billede makse Nybegynder
31. marts 2001 - 00:04 #8
Har du prøvet at tilslutte et \"almindeligt\" keyboard?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
31. marts 2001 - 00:06 #9
jdaugaard:> der har den ligget lige siden jeg købte det .. men jeg kan da prøve at flytte den ...
men se .. f.eks. lige nu er der INGEN problemer med det ..

Avatar billede tdaugaard Nybegynder
31. marts 2001 - 00:07 #10
makse:> nææ .. hvorfor da ? det er IKKE min computer der fucker .. det ved jeg, for jeg har oplevet det her før på en anden comp der virkede helt fint .. og desuden virker min mus uden probs.. såe det må være tastaturet...
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
31. marts 2001 - 00:07 #11
Ja, det har den faktisk! Lige pludselig virkede den ikke! Jeg troede også at det var batterierne..
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
31. marts 2001 - 00:09 #12
jdaugaard:> hvad har hvad faktisk ? *GG*
Avatar billede makse Nybegynder
31. marts 2001 - 00:10 #13
Har du prøvet 10 sek. tricket?

Hold \'Connect\' knappen på modtageren nede i 10 sek. Dette resetter modtageren.
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
31. marts 2001 - 00:11 #14
Hmm... erm... det ved jeg ikke! Jeg har vist læst forkert! *G*
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
31. marts 2001 - 00:11 #15
makse:> nææ .. det har jeg sku\'t .. 10 secs ? jeg prøver lige ....
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
31. marts 2001 - 00:12 #16
jdaugaard:> ha ha  .. det sker :o)
makse:> det har jeg lige gjort ... samtidigt med at jeg har flyttet receiveren, så nu ser jeg om der er noget ...
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
31. marts 2001 - 00:14 #17
makse/jdaugaard:> virkede desværre ikke :-(

Jeg \"skrev\":

\"ds,\" og den skrev \"ddddd,,,,,,,,,,\"

såe .. desværre :-(
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
31. marts 2001 - 00:16 #18
Hmm... mit gjorde nøjagtig det samme, og gør det stadig en gang i mellem!!!
Jeg ved bare ikke helt hvordan jeg fik den til at holde op!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
31. marts 2001 - 00:17 #19
argg .. det er PISSE irriterende ...
Avatar billede makse Nybegynder
31. marts 2001 - 00:18 #20
Hmm. Lyder ikke så godt.

1. Dit keyboard eller modtager er defekt. (Sidder stikkene rigtig i?)
2. Prøv at tag batterierne ud i ca. 20 min. Og prøv så igen.
3. Prøv også nogle andre batterier.
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
31. marts 2001 - 00:18 #21
Meget... har du prøbvet at boote og se hvad der sker?
Avatar billede msmows Nybegynder
31. marts 2001 - 00:30 #22
Se det lille problem har jeg oplevet et par gange.
(med radiosystemer ikke med irsystemer)
Første gang hos en kammerat der bor klods op af en taxacentral.
Selv har jeg et problem med Politiet.
I alle tilfælde er det deres radiosystemer der interferrerer med tastatur/mus.
Det kan ind imellem få en PC til at fryse totalt.
I nogle tilfælde kan det hjælpe at gøre modtageren retningsbestemt, ved at inkapsle den så der kun er åben for modtagelse fra den side hvor tastaturet og musen befinder sig. I andre tilfælde er det bare et placeringsspørgsmål, for modtagerens vedkommende.
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2001 - 00:49 #23
Hej Tdaugaard, Du har vel ikke en mobiltelefon liggende et sted, hvor den ikke plejer at ligge? ;o)
Avatar billede msmows Nybegynder
31. marts 2001 - 00:52 #24
>>>>Kharder :o)  Nemlig en synder af format
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
31. marts 2001 - 00:55 #25
sorry .. sad lige og snakke i \'fon :o)

makse:>

1. alt sidder korrekt .. som sagt er det lige sket i dag og som lyn fra en skyfri himmel :-(
2. udelukket; det har jeg ikke tid til... (arbejde ..)
3. de er HELT nye, softwaren melder \"Battery level is good\" alt helt fint :-)

jdaugaard:> nææ .. men det skete imens computeren var tændt .. men det finder jeg ud af i morgen .. når jeg tænder den ..

msmows:> hmm .. jeg bor på en gård midt i ingenting på sjælland .. såee ingen chance for radioforstyrring her :o)

kharder:> har haft ;o) men flyttede den 3 mtr. fra modtageren ... ingen ændring .. :-(

se NU virker det helt fint... modtageren ligger igen hvor den plejer ... WIERD!!!
men det er lige til om snart .. så fucker det sikkert igen...
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
31. marts 2001 - 01:06 #26
tdaugaard:> HELT sikker :-)
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
31. marts 2001 - 01:07 #27
sikkerT
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2001 - 02:09 #28
Et godt råd, som jeg selv har fuldt med mit tastatur, som der også var bøvl med. Gå ned til forhandleren og få det byttet, det der tyder på en periodefejl i modtager eller tastatur. Det er mit bedste bud. Jeg fik et nyt tastatur, da der var prob. med kanalerne og en babyalarm, som jeg har stående. Nu kan tastaturet ikke høres i babyalarmen længere. ;o)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
31. marts 2001 - 04:28 #29
kharder:> kunne tastaturet høres i en babyalarm ? damn ...
men der er bare liiige et *lille bitte* problem .. jeg har KUN den ene mus jeg har her (den trådløse) og da den og tastaturet jo er et sæt skal de jo lige sende lortet til rep. (ku jeg forestille mig.. det er købt i Bilka såe ..*G*) og det har jeg sku\'t tid til :o(
Avatar billede ntweb Nybegynder
31. marts 2001 - 05:23 #30
Inde i \"kontrolpanel\" under \"Tastatur\" kan du ændre på gengivelseshastigheden! Ellers skal du opdatere din driver. Det kan du gøre fra www.logitech.com (tror jeg da), eller www.driversguide.com

P.S. Jeg har selv Logitech Cordless Desktop Itouch II
/ntweb
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
31. marts 2001 - 06:51 #31
ntweb:> det er ikke gengivelses hastigheden der er et problem .. jeg har kørt med de instillinger jeg gør NU i ~1 md. (altså med det nye tastatur .. såvel som det gamle i laaang tid)

Og der har ellers ingen problemer været siden før i går så min sunde fornuft siger mig at det ikke er driverne der er outdated/ikke kompatible ..
Avatar billede ntweb Nybegynder
31. marts 2001 - 08:21 #32
Skummelt!

Prøv alligevel!

/ntweb
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
31. marts 2001 - 08:36 #33
ntweb:> *G* det sjove af det er faktisk at de sidste 6-7 timer har det faktisk virket perfekt bortset lige fra et par små \"smuttere\" ...
Avatar billede kee.... Nybegynder
31. marts 2001 - 08:42 #34
Lyder sikkert vanvittigt... Men på mit gamle tastatur oplevede jeg det samme... og fandt ud af at en ENKELT lille klistret ting (så som cola) kan få det til at fucke helt op. Men du drikker jo ikke cola vel?? ;o)

Selvom du lige har renset det KAN det jo være der alligevel er smutte lidt ned i tastaturet... :o)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
31. marts 2001 - 08:48 #35
kee....:> hæ hæ .. der er IKKE undsluppet noget møj ... jeg har haft det skilt ad TO gangen (der var lige et hår der havde sneget sig ind under plastic dimserne der laver kontakt på printet .. min +? taste virkede nix ..)
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2001 - 08:54 #36
Logitech reparerer ikke her i danmark, de bytter det ud og sender det defekt til Staterne. Også selv om det er købt i Bilka eller Føtex. Der er en gang 1 års garanti. Så smut du nu ned til det sted hvor du har købt det og få det byttet. Det er kun en måden skriver du. Så der er ingen grud til at tøve. Mit var over 1 halvt år gammel, da jeg fik det byttet til ( en nyer model endda).
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2001 - 08:55 #37
Om det er den ene fejl eller en anden, er lige meget.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
31. marts 2001 - 08:57 #38
kharder:> så går turen til Bilka på mandag :o) ej .. jeg ved ikke helt om det er mit sæt der er noget galt med, for jeg har som sagt oplevet det på et andet cordless desktop .. jeg tror det er noget generelt med radiostyret udstyr ...
Avatar billede msmows Nybegynder
31. marts 2001 - 13:35 #39
>>>>tdaugaard - jeps radiostyrede systemer, som også nævnt længere oppe på siden. Hf-udstyr er meget følsomt, og da de fleste keyboard/muse-systemer ganske tydeligt er (meget) dårligt afskærme vil der opstå problemer.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
07. april 2001 - 05:25 #40
Tjae .. still problems .. nu kan Bilka få deres L*** lige tilbage og give mig et nyt sæt *G*
Da problemet ikke er løst burde jeg vel ikke give point .. men 30 point .. herregud .. så jeg deler dem mellem jer alle sammen .. :-)