Avatar billede benjamin1989 Nybegynder
15. april 2005 - 23:12 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Må jeg bruge en installationscd fra DELL på en anden computer?

Hey! Hvis man har en computer fra Dell hvor der er sendt en cd med Windows XP Home og tilhørende kode med til, må man så bruge den kode og cden til at installere styresystemet på en anden af personens computere?`

Hvordan er reglerne for sådan noget?
Avatar billede articfruit Nybegynder
15. april 2005 - 23:18 #1
nope... desværre ikke, så skal du have en licens mere... der skal være en licens til hver computer der har det installeret...
Avatar billede benjamin1989 Nybegynder
15. april 2005 - 23:19 #2
Jamen må man ikke bruge licensen på alle computere i hjemmet? Ligesom at man må brænde et cd til bilen, til stuen, til dit værelse.. Bare du ikke giver den ud!?
Avatar billede jhertel Nybegynder
15. april 2005 - 23:20 #3
Nej, det er én licens pr. computer, ikke pr. person, desværre.
Avatar billede articfruit Nybegynder
15. april 2005 - 23:23 #4
som jhertel siger, så er reglerne altså sådan...! selvom det andet kunne være rart... ;o)
Avatar billede benjamin1989 Nybegynder
15. april 2005 - 23:23 #5
ok...
Avatar billede jhertel Nybegynder
15. april 2005 - 23:24 #6
Ah, helt klart er det ikke - det kommer an på slutbrugerlicensaftalen. Prøv at finde din konkrete slutbrugerlicensaftale og læs den.

Læs mere på http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;302878#4a
Avatar billede benjamin1989 Nybegynder
15. april 2005 - 23:29 #7
Mange tak.. Så eftersom jeg ser det her, vil den ikke aktivere windows hvis jeg har brugt licensen en gang?? Så da jeg prøvede og det ikke virkede, var det fordi at den var brugt? Ikk?
Avatar billede articfruit Nybegynder
15. april 2005 - 23:30 #8
korrekt... :o)
Avatar billede benjamin1989 Nybegynder
15. april 2005 - 23:34 #9
Registrere Microsoft så det? at jeg har prøvet at bruge en kode 2 gange?
Avatar billede hcma Novice
15. april 2005 - 23:35 #10
OEM udgave:  må KUN benyttes sammen med den hardware/pc den er købt med.
"Normal"-udgave: må frit installeres på hvilken som helst PC, men KUN 1 af gangen (den samme udgave må IKKE ligge på 2 pc'er)
Og så er der Fler-licens-udgaven: må installeres på det antal pc'er som der er licens til.
Udover det er der noget helt specielt med Studie-licencer:  må installeres på sin stationære pc samt på sin bærbare  (meningen er at man har sin hjemme-pc/stationære til hjemmearbejdet samt sin bærbare til at benytte i skolen og så flytte date mellem dem)
Avatar billede articfruit Nybegynder
15. april 2005 - 23:37 #11
tror ikke du behøver at være bange for at de nu kommer efter dig, hvis det er det du tænker på... :o)
Avatar billede benjamin1989 Nybegynder
15. april 2005 - 23:40 #12
hehe... ok.. Og tak for det Catbody!
Avatar billede benjamin1989 Nybegynder
15. april 2005 - 23:40 #13
Vil i have nogen point?
Avatar billede articfruit Nybegynder
15. april 2005 - 23:41 #14
:o)