Avatar billede kryger Nybegynder
15. april 2005 - 17:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

VGA til Scart problemer

Hejsa,

Det her driver mig til vanvid! Jeg har hårdt brug for hjælp!!!

Jeg har købt et VGA til Scart kabel hos AV-Connection (http://av-connection.com/?Hirachyid=550), således at jeg kan tilslutte mit Media Center til mit 32" Sony tv (alm CRT).

Kabelt giver et knivskarp billede, når man får sat PowerStrip rigtig op.

MEN problemer er, at billedet (fra pc'en) forsvinder efter ca. 5-10 minutters brug, hvorefter billedet på tv'et blot bliver helt hvidt (nogle gange løber der lidt sort streger ned over skærmen).

Jeg trode det var bundkortet (et ASUS) som var i stykker, men det er det ikke, da jeg har prøvet at skifte det. Min CPU bliver max 45-48 grader varm og mine RAM ca. 40 grader, så det burde vel ikke være et problem.

Imidlertid har jeg fundet ud af, at hvis jeg køler den passive køler som sidder på Northbridge chipset'et, så kommer billedet igen, for så derefter at forsvinde igen, når jeg stopper med at køle den. Jeg bruger en hårtører til at køle den (med kold luft naturligvis), så det er ikke ligefrem en brugbar løsning i længden.

Men men men, det mest mærkelig er, at hvis jeg tilslutter min monitor når tv'et er begyndt at vise et hvidt billede, så får jeg et helt perfekt billede!

Det fik mig naturligvis til at tænke, at VGA -> Scart kabelet var defekt, men AV-Connection har målt det igennem og hævder at det virker 100%...

Så nu er jeg altså ved at være løbet tør for ideér.

Mit hardware:
- ATI Radeon X700 (PCI Express x16) grafikkort
- ASUS P5GD2 Premium bundkort
- Intel 3.2 GHz processor
- 1 GB Kingston RAM

Da jeg ikke lige har et andet PCI Express graffikkort ved hånden, så har jeg desværre ikke mulighed for at prøve at udskifte det og jeg har heller ikke noget andet ATI grafikkort i en anden computer, som jeg kan afprøve kablet med...
Avatar billede lemon Nybegynder
15. april 2005 - 19:03 #1
Sikkert et overflødigt spørgsmål, men det er vel ikke pauseskærmen som slår til?
Avatar billede kryger Nybegynder
15. april 2005 - 19:43 #2
Nej gid det var så vel :)
Avatar billede Peter Nissen Nybegynder
15. april 2005 - 20:18 #3
Dine indstillinger står vel korrekt, således at der ikke automatisk skiftes tilbage til monitor efter et bestemt antal minutter? Når du nu køler med hårtørren, kan du så i uendelig lang tid holde billedet fint på tvét? Hvis ja, mangler du jo køling, og måske kunne noget kølepasta eller nogle papst hjælpe på det.
Ellers vil jeg anbefale dig at opdatere alle drivere.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
15. april 2005 - 20:46 #4
Det er det samme billede der bliver konverteret til scart. Så jeg tror ikke på at din maskine fejler noget! Kan dog ikke lige gennemskue hvorfor køling hjælper! Det kan være at kablet er defekt, Man kan kun måle på noget af det der er i kablet, ikke det hele. Prøv det lige på en anden maskine!!! Eventuelt en maskine ved forhandleren!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
15. april 2005 - 20:47 #5
Note:
AV-Connection ApS tager ikke noget ansvar for anvendelse af disse kabler. Kablerne er udelukkende produceret ud fra diagrammer fra interenettet (disse kan ses blandt produkt billederne ovenfor) og er ikke bekræftet fra de forskellige producenter. Kablerne bliver naturligvis målt igennem for manglende forbindelse og kortslutninger inden afsending. Der er ingen returret på disse kabler, da de er special fremstillede på mål.
Avatar billede kryger Nybegynder
15. april 2005 - 23:11 #6
@valla:
Ikke noget med nogle indstillinger der skifter tilbage. Tv'et er eneste "skærm" der er tilsluttet. Desuden bringer kølingen også billedet tilbage...

Konstant køling giver billede hele tiden, men jeg har prøvet at smørre mere kølepaste på chipsettet og samtidig placere en 40 mm papst ovenpå - men det giver desværre ikke en holdbar løsning - om end der går lidt længere inden billedet forsvinder...

Jeg prøver at opdatere alle drivere og vender tilbage...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. april 2005 - 14:51 #7
har du prøvet det benævnte kabel på en anden computer?
Avatar billede kryger Nybegynder
16. april 2005 - 17:08 #8
Det viste sig at være grafikkortet...

Godt Elgiganten har 30 dages prøvetid på deres produkter. Jeg købte et nyt grafikkort i dag - vel vidende at jeg bare kunne returnere det igen, hvis det ikke virkede - men det gjorde det!