Avatar billede jakwag Nybegynder
15. april 2005 - 16:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Flash og powerpoint

Hej

Jeg står med et lille problem. Jeg har et powerpoint slideshow og i det har jeg sat en flash swf. Nu kunne jeg godt tænke mig enten:

- at man kunne klikke på en knap i flash'en og så kom powerpointen til den næste slide.

eller

- at man klikkede på en knap i flash og så forsvandt flashdelen fuldstændigt fra slideshowet.

Er MEGET åben over for forslag...

Powerpoint newbie - Jakob :)
Avatar billede martin_dalgaard Nybegynder
18. april 2005 - 18:41 #1
jeg tror ikke powerpoint og flash kan køre sammen på den måde, det er jo macromedia og microsoft, men hvad vil du også bruge powerpoint til?

Hvis du bare vil lave et slideshow, så brug nogle af de fantastiske templates, som du for med når du køber flash. Der er helt vildt mange meget gode slideshows, men den bedste er helt klart modern photo slideshow, jeg synes personelig den er meget bedre end powerpoint.

Hvis du gerne ville have at dit flash skal forsvinde, laver du bare det hele til et movieklip og gir det instance "Menu" så skriver du på en knap i movieklippet.
"on (release) {_root.Menu._visible = false}"

Det var måske ikke hjælp men synes bare jeg ville sige det :)

Martin Dalgaard
Avatar billede larsbaun Nybegynder
18. april 2005 - 19:31 #2
Hej Jekob

Løsninger består i at skrive noget visual basic der kan snakke sammen med powerpoint : brug evt. google og søg på "flash powerpoint next slide" eller kig på "http://www.flashgeek.com/cgi-bin/ultimatebb.cgi?/topic/1/415.html

Det kan være at du kan hente hjælp her ...
Avatar billede jakwag Nybegynder
19. april 2005 - 10:49 #3
martin_dalsgaard > Nej personligt ville jeg nok vælge at lave det hele i flash, men dette er en kunde som allerede har lavet det hele i powerpoint og bare vil have en enkelt flash slide.

larsbaun > YEPS! Det virker søreme. Du har redet min dag. Tænkte nok man kunne lave noget visual basic halløj. Kom med et svar!

: ) Jakob
Avatar billede larsbaun Nybegynder
19. april 2005 - 10:54 #4
Glad for at kunne hjælpe ....

;-)