Avatar billede steen.s Nybegynder
15. april 2005 - 15:38 Der er 21 kommentarer

Kan ikke streame film mere fra Explore og Windows Media Player

Hejsa. Jeg har lige pludselig fået et problem med at streame film m.m. fra Explorer og Windows Media Player. Det er lige meget om det er fra www.dr.dk, www.tv2.dk eller en helt tredje. Får nu en fejlmeddelelse som kan være:
"Der er problemer med at finde den valgte video.Kontakt webmasteren hvis det fortsætter."
Eller denne:
"Windows Media Player kan ikke afspille filen, da den angivne protokol ikke understøttes. Hvis du har indtastet en URL-adresse i dialogboksen Åbn URL-adresse, kan du prøve at anvende en anden transportprotokol, f.eks. "http:" eller "rtsp:". Det er lige meget hvilken hjemmeside jeg forsøger.
Fejlen er opstået inden for de sidste 2 dage. Kan det have noget at gøre med den opdatering som kom til Windows WP forleden? Her Windows XP Sr2 samt alle opdateringer til Windows lagt ind.
Nogen som kan hjælpe?
Avatar billede dbangx Nybegynder
15. april 2005 - 15:47 #1
jeg har lige startet dr' netradio. den bad mig godt nok om at installere et activeX control, men så virker det da ellers fint.

Jeg har også alle opdates til winxp
Avatar billede kalp Novice
15. april 2005 - 15:51 #2
Avatar billede steen.s Nybegynder
15. april 2005 - 15:54 #3
Hvad er det for et program. Jeg har allerede DIVX pro. Problemet er jo med wmv.formater
Avatar billede kalp Novice
15. april 2005 - 15:55 #4
Prøv at geninstallere DIVX Pro så.

Og evt. gendanne IE indstillinger hvor du nu kan i diverse faner under internet indstillinger.

Nu du siger du har installeret sp2.
Avatar billede kalp Novice
22. april 2005 - 10:11 #5
virkede det?
Avatar billede steen.s Nybegynder
22. april 2005 - 14:09 #6
Hej Kalp. Ja undskyld jeg ikke har svaret før nu, men jeg har været på ferie.
Nej det virkede heller ikke. Jeg har også prøvet at gendanne Xp tilbage på et tidspunkt hvor jeg ved det har fungeret. Har på fornemmelsen af det måske er noget JAVA?  har også prøvet at reinstallere Mediaplayer uden resultat samt afinstallere Norton Internet Security. Så jeg er nok løbet tør for ideer. Skal jeg virkelig til at reinstallere hele maskinen. har forresten fundet ud af at det virker hvis maskinen er startet op i fejlsikret tilstand med netværk på!
Avatar billede kalp Novice
22. april 2005 - 14:12 #7
download java http://dlc.sun.com/jdk/j2sdk-1_4_2_07-windows-i586-p.exe
installer det og lad os da se:)
Avatar billede steen.s Nybegynder
22. april 2005 - 19:47 #8
det har jeg prøvet nu, men det giver ingen ændring :-(
Avatar billede kalp Novice
22. april 2005 - 19:50 #9
kan du evt. komme med et mere direkte eksempel på en film du ikke kan se?
Avatar billede steen.s Nybegynder
22. april 2005 - 20:00 #10
Det gælder TV2 sputnik eller nyhedsindslag på tvsyd,  dr.dk eller mange andre sidder som streamer. Tag f.eks denne side (http://www.dr.dk/nyheder/udland/article.jhtml?articleID=249363) hvis jeg trykker på videolinket for jeg denne meddelelse : Windows Media Player kan ikke afspille filen, da den angivne protokol ikke understøttes. Hvis du har indtastet en URL-adresse i dialogboksen Åbn URL-adresse, kan du prøve at anvende en anden transportprotokol, f.eks. "http:" eller "rtsp:".
Avatar billede steen.s Nybegynder
22. april 2005 - 20:02 #11
Hvis jeg prøver et indslag som ikke åbner i selve Windows Mediaplayer, men i et vidue på selve hjemmesiden (f.eks. http://www.tv2regionerne.dk/) så for jeg denne meddelelse: Der er problemer med at finde den valgte video.
Kontakt webmasteren hvis det fortsætter.
Avatar billede kalp Novice
22. april 2005 - 20:03 #12
Avatar billede steen.s Nybegynder
22. april 2005 - 20:05 #13
Nej får samme fejlmeddelelse : Windows Media Player kan ikke afspille filen, da den angivne protokol ikke understøttes. Hvis du har indtastet en URL-adresse i dialogboksen Åbn URL-adresse, kan du prøve at anvende en anden transportprotokol, f.eks. "http:" eller "rtsp:".
Avatar billede kalp Novice
22. april 2005 - 20:09 #14
så tror jeg bare du skal opgradere din windows media player
Avatar billede steen.s Nybegynder
22. april 2005 - 20:10 #15
Men jeg har allerede version 10!
Avatar billede kalp Novice
22. april 2005 - 20:15 #16
hmm okay det så underligt. Kan du installere dette codec?
http://www.divxmovies.com/codec/

problemet må være at dit windows media player af en eller anden grund ikke understøtter mms protokollen.
Avatar billede steen.s Nybegynder
22. april 2005 - 20:47 #17
det gav ingen effekt :-(
Avatar billede kalp Novice
22. april 2005 - 20:50 #18
I windows media player

tryk funktioner->Plug-ins-> og tryk på hent plugins.
Avatar billede steen.s Nybegynder
14. juli 2005 - 14:05 #19
Problemet blev aldrig løst. Valgte derfor at reinstallere hele maskinen. Stor opgave. ØV
Avatar billede brita Nybegynder
23. januar 2006 - 02:51 #20
Jeg har præcis samme problem... kan det være virus? Jeg har antivirus, men jeg gider ikke reinstallere bare for at se et videoklip...
Avatar billede bsr0809 Nybegynder
15. april 2006 - 00:10 #21
Hey hov - jeg har også dette problem...
Har en dell computer... kunne vel ikke være at I også havde det?