Avatar billede brianovitch Nybegynder
15. april 2005 - 14:08 Der er 2 kommentarer

Linke fra en txt fil til en mc i swf

Kan man skrive actionscript i en txt fil og få en mc til at lave en handling?
Avatar billede anders_lun Nybegynder
19. april 2005 - 15:21 #1
Lav dig en flash fil... i det movieclip du vil have der skal ske noget fx. en knap.... skriv :

on (release) {
    loadVariables("din txtfils navn.txt", "", "POST");
}
Avatar billede brianovitch Nybegynder
20. april 2005 - 08:29 #2
Det er ikke det jeg mener.

Jeg har et txt fil med noget tekst. I teksten vil jeg lave en action. F.eks. gotoAndStop("Peter"); Jeg ved at det kan lade sig gøre, men kan ikke huske hvordan man skriver det.
Actionsscriptet skal altså ikke skrives på en knap eller movieclip i flashen men i teksten som kommer fra txt filen.