Avatar billede rouladen_dk Nybegynder
15. april 2005 - 12:30 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Problem med CPU på IC7-MAX3 bundkort

Jeg har lige installeret ny CPU på mit ABIT IC7-MAX3.
Jeg får følgende meddelse i opstarten:
"CPU is unworkable or has been changed. Please recheck CPU soft menu"

Den nye CPU er en Prescott 3,2GHz. (16*200)
Eneste ændring i mit system, er den nye CPU + at mine PC3200 RAM nu kører 400MHz istedet for 266MHz.
Temperaturen er 55 grader, hvilket vel ikke er for meget.

håber du ved, hvad mit problem er ??
Avatar billede articfruit Nybegynder
15. april 2005 - 12:36 #1
prøv blot at gå en tur ind i bios og vælg, load default settings, gem og genstart...
Avatar billede rouladen_dk Nybegynder
15. april 2005 - 12:51 #2
Hej
Jeg glemte vist en lille ting.
Prøvede faktisk, hvad du lige anbefalede mig. Men når jeg gemmer i BIOS stener skidtet ?? Ingen problemer med at navigere rundt i BIOS, eller ændre ting her. Først problem når jeg gemmer til sidst.
Avatar billede rouladen_dk Nybegynder
15. april 2005 - 12:52 #3
Måske en reset af CMOS ville hjælpe ?
Avatar billede articfruit Nybegynder
15. april 2005 - 13:07 #4
eller en bios update! Er du sikker på at den nuværende kan klare den nye cpu?
Avatar billede rouladen_dk Nybegynder
15. april 2005 - 14:07 #5
Hey
Jeg har faktisk overvejet dette, med en BIOS opdatering. Og forsøgte også for et par måneder siden. Men det gik ikke som forventet. systemet stoppede med at inlæse den nye BIOS. Tror vist jeg var heldig, at jeg kunne starte op igen :-)

Jeg har lige fundet ud af, at jeg kan trykke f1 når meddelsen "CPU is unworkable or has been changed. Please recheck CPU soft menu" kommer.
windows kører uden problemer. Men der må være noget som ikke er rigtig, når den meddelse kommer. Det kan godt være, at en BIOS update ville være en løsning. Men jeg tør næsten ikke prøve igen :-)
Avatar billede articfruit Nybegynder
15. april 2005 - 14:21 #6
når du har trykket f1 og det kører, så burde den ikke komme og sige det igen efter en genstart, gør den det?
Avatar billede rouladen_dk Nybegynder
15. april 2005 - 23:33 #7
Jeg har genstartet flere gange. Og problemet ændre sig ikke.
Tror jeg prøver at flashe den BIOS igen
Avatar billede articfruit Nybegynder
15. april 2005 - 23:43 #8
ellers prøv blot at gå i bios og gem uden at du har ændret noget... hvis den stener igen, så flash den...
Avatar billede rouladen_dk Nybegynder
16. april 2005 - 01:41 #9
Hey

Jeg har lige flashet min BIOS. Og der ser sgu ud til, at skidtet virker nu :-)
Havde lige inden midnat, været inde for at spille lidt "Counterstrike Source" Og min RAPTOR disk som plejede at gøre mig til en af de hurtigste, når det gælder load til nye maps, var temmelig sløv. Og jeg var den sidste på hver maps :-(
Men allerede nu kan jeg se at windows fungere meget hurtigere end før BIOS update. Så mon ikke min disk også er det :-)

Tak for alle svar og kommentarer
articfruit du har hermed tjent 150 point
Avatar billede rouladen_dk Nybegynder
16. april 2005 - 01:42 #10
Hvis du altså gir et svar istedet for en kommentar :-)
Avatar billede articfruit Nybegynder
16. april 2005 - 06:36 #11
:o)
Avatar billede kixdreng Nybegynder
19. april 2005 - 11:15 #12
problmet er at du aldrig skal købe det bundkort.. det er fyld med lort
Avatar billede rouladen_dk Nybegynder
19. april 2005 - 20:18 #13
Kiksdreng :-)Nej mit er fyldt med en masse "dimser"
Den kommentar lyder lidt som....... Du skulle vel ikke være en af de der ANUS-bundkort folk ?
Hvis det virkelig var mit bundkort,som var noget lort, ville jeg jo nok stadig have et problem, hvilket jeg ikke har :-)
Avatar billede fcs Novice
25. april 2005 - 19:09 #14
Kixdreng>> Den slags sprog hører ikke hjemme herinde. Sker det igen vil det få konsekvenser for din brugerstatus.

Mvh.

FCS/Coadmin