Avatar billede thyrring Nybegynder
15. april 2005 - 12:06 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Outlook og kategorier

Sidder med et dumt problem.

Jeg har kontaktpersoner delt ud i kategorier, flere har mange kategorier, Nu skal jeg så søge på flere kategorier.

Det er heller ikke et problem, bortset fra at den tager summen af karegorierne. Jeg har brug for af finde de kontakter der har fællesnævnere i f.eks 3 eller flere kategorier.

Er det muligt at søge intelligent i Outlook

Thyrring
Avatar billede lwi Nybegynder
08. maj 2005 - 21:08 #1
nej
Avatar billede cibar Nybegynder
03. juni 2005 - 23:25 #2
Jo, det kan godt lade sig gøre, men det kræver en lille smule finesse:

Her følger en smutvejsguide:
1. Vis > Aktuel Visning > Tilpas Aktuel Visning...
2. Vælg knappen 'Filter...'
3. Vælg fanebladet 'Avanceret'
4. Ud fra menulisten, der gemmer sig bag knappen 'Felt' vælger du 'Kategorier' og skriver den første kategori, du ønsker at søge på.
5. Gentag pkt. 4 for det antal kategorier, du ønsker at søge på.
6. Vælg nu fanebladet 'SQL' og kryds feltet 'Rediger disse kriterier direkte' af.
7. Udskift 'OR'/ 'ELLER' mellem kriterierne i SQL-sætningen til 'AND'/ 'OG' i stedet.
8. OK og nyd din visning...

God fornøjelse,

Cibar
Avatar billede cibar Nybegynder
22. juli 2005 - 00:34 #3
thyrring: Løste det dit problem?

Tid til at lukke? :-)
Avatar billede thyrring Nybegynder
10. august 2006 - 16:28 #4
Har prøvet at acceptere, men der sker ikke noget
Avatar billede cibar Nybegynder
12. august 2006 - 16:49 #5
Du skal selvfølgelig lige huske at tildele point først. ;-)

Jeg er stadig lidt nysgerrig på, om det faktisk løste dit problem?!
Avatar billede thyrring Nybegynder
12. august 2006 - 20:36 #6
Hvad sker der... når jeg trykker accepter, reloader den siden, men acceptere ikke!?!
Avatar billede cibar Nybegynder
13. august 2006 - 12:44 #7
Det lyder mærkeligt. Jeg er ikke ekspert på Ekspertens system, men det kunne jo godt lyde som om, der er noget galt et eller andet sted...

Men kunne du bruge løsningen?
Avatar billede vejmand Juniormester
13. august 2006 - 12:48 #8
Du skal lige markere "cibar" i boksen nederst til venstre inden du klikker på "Accepter"
Så tror jeg det funker.  :-)
Avatar billede thyrring Nybegynder
13. august 2006 - 19:51 #9
Nej der var ikke helt optimalt, så ideen er droppet! men tak alligevel