Avatar billede solsikkehaven Nybegynder
15. april 2005 - 10:14 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

grumset logo/tekst problem

Jeg har fået et logo i rød,sort, med hvid baggrund. Dette er desværre i en elendig kvalitet og jeg skal forsøge at "restaurere" dette.
billedet kan ses på http://nnfv.dk

Jeg har bl.a. forsøgt at køre billedet i gråtoner for at se hvad en gif eksport ville give af farveelementer (blev 5-6 stykker, inkl. #ffffff og #000000)....

Hvad kan jeg gøre for hurtigt at restaurere dette til perfekt rød, sort på en hvid baggrund uden at skulle "male" alle pixel pr. hånd ?
Avatar billede spe Nybegynder
15. april 2005 - 10:20 #1
Brug tryllestaven til at vælge det enkelt farve områder ud.
Sæt den til en høj tolerance og suppler eventuelt med Select->Grow

Når du har valgt ud så brug vælg din farve som forgrundsfarve og tast Alt + Delete. Denne taste kombination fylder din udvælgelse med forgrundsfarven.
Avatar billede solsikkehaven Nybegynder
15. april 2005 - 12:18 #2
hmmm. virker ikke særligt godt ifm. det konkrete billede .....
andre forslag ?
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
15. april 2005 - 13:23 #3
Du er nok nødt til at rentegne det selv, og det synes jeg bestemt skal gøres i Illustrator.
Avatar billede zhark Nybegynder
15. april 2005 - 13:34 #4
Her er det rentegnet i Illustrator, men vist en gif kopi: http://home.gvdnet.dk/~pouls/Vis/nnf.gif
Avatar billede zhark Nybegynder
15. april 2005 - 13:36 #5
Glemte nogle prikker i den sorte tekst, men der skal måske ændre lidt i den røde farve?
Avatar billede spe Nybegynder
15. april 2005 - 14:19 #6
Hvis du beskriver hvad, der ikke virker ville det være lettere men derudover ville jeg også rentegne det i Illustrator hvis jeg selv skulle lave det.
Avatar billede solsikkehaven Nybegynder
15. april 2005 - 18:35 #7
Hvis jeg må spørge dumt, hvorfor vælger man Illustrator til at rentegne istedet for "bare" at hive blyanten frem i Photoshop ?????

der er noget jeg har misset, så glade I er for Illustrator :-)

?????
Avatar billede solsikkehaven Nybegynder
15. april 2005 - 18:35 #8
Og tak for Zhark for gif billedet, det er bestemt en god hjælp, selvom mit spørgsmål også lige så meget gik på "hvad gør jeg en anden gang dette her sker"......

takker for indlæggene !
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
16. april 2005 - 01:29 #9
Ikke for at være negativ, men flammerne bag logoet, skulle de ikke "slynge sig" lidt mere? Det gjorde de da vist på originalen ...
Avatar billede zhark Nybegynder
16. april 2005 - 01:32 #10
Linket er der jo stadig, så du kan se de ikke slynger sig :)
Avatar billede solsikkehaven Nybegynder
16. april 2005 - 07:39 #11
jeg har faktisk allerede i går aftes lagt zharks rettelse ind på nnfv.dk :-)
jeg har lige checket med originalen ..og flammerne er ikke "bedre" der..

Vi kan nok godt blive enige om at hvis vi startede fra bunden med det logo skulle det have ses noget mere "smart" ud.

Jeg tror at min "kunde" (det er ikke noget jeg får penge for, så derfor kunde i anførsesltegn) er tilfreds, designet på selve sitet er noget jeg går i gang med nu istedet for at bruge mere tid på deres logo.

Igen ....mange tak for hjælpen !
Avatar billede solsikkehaven Nybegynder
16. april 2005 - 07:40 #12
ses=set