Avatar billede droner Nybegynder
15. april 2005 - 09:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer med skærm og frys

Første problem:

Min copmuter skal tændes to gange før min skærm får et signal. Første gange er der sort skærm, men slukker og tænder jeg kommer den hver gang.

Andet problem:

Min computer er begyndt at fryse ind i mellem. Der kommer et bip hvorefter den fryser og cursoren til musen forsvinder.

Håber I kan hjælpe!
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. april 2005 - 10:06 #1
ET lidt vildt gæt. Din strømforsyning skal sende et Power Good signal til bundkortet, når den mener strømmen er god nok. Hvis nu din strømforsyning på grund af fejl, sender Power Good til bundkortet før strømmen er god nok, så gør den som du beskriver.

Den eneste måde at be- eller afkræfte dette, er ved at prøve med en anden strømforsyning.
Avatar billede droner Nybegynder
15. april 2005 - 10:09 #2
Til computeren eller skærmen? De sidder i to forskellige stikdåser. Kan det have noget at sige?
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. april 2005 - 10:31 #3
Det er selvfølgelig strømforsyningen til computeren !
Avatar billede wufs Nybegynder
15. april 2005 - 14:29 #4
Problem 2: vildt gæt.. har tidligere oplevet problem svarende til det du beskriver. Viste sig at være blæseren der ikke kølede godt nok...
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. april 2005 - 16:28 #5
Men han skriver jo, at den kommer igang hver gang ved restart ! ! ! !
Avatar billede droner Nybegynder
27. september 2005 - 15:23 #6
.