Avatar billede webnord Praktikant
15. april 2005 - 04:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kan man starte en bærbar, hvor harddisken er i stykker??

Hej NG

Har en VEGA+.
Nå jeg starter den får jeg flg. fejlmelding:
Pri Master Hard Disk:S.M.A.R.T. Status BAD, Backup and Replace.
Press F2 to Resume

Ok Så trykker jeg på F2 men så mangler flg fil:
hal.dll - og maskinen går i stå.

Forsøger at repaperer via XP-CD, men den stoppper efter et stykke tid.

Har også forsøgt en ny installation, men også den stopper efter et stykke tid, og skriver at der er en fejl på min HD.

Er efterhånden kommet til det resultat, at jeg skal have en ny HD. Men jeg har en hel del foto og musik som jeg meget nødig vil miste, derfor har jeg tænkt mig at overfører det til min stationære pc'er.

Så er der en eller anden mulighed/program der kan åbne min bærbare, så jeg kan overfører data til den stationære pc, eller åbne for min DVD-brænder?

Bemærk, der er ingen A-drev på den bærbare.

-/ Falcon
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2005 - 05:34 #1
Du kan evnt hente denne, der er forskellige utilities på, så du måske kan redde dine data. http://www.ultimatebootcd.com/
Avatar billede ferdinand.k Mester
15. april 2005 - 07:35 #2
Det du skal gøre er at finde et kabinet til din hd. Zitech har et kabinet til sådan en 3 1/2" disk som du kan koble til en anden computer, og kan få du lave en backup af de data, og smide dem over på den nye disk når du har fået købt dig en! Kabinettet koster 120-130 kr ell...
Avatar billede hr.usb Nybegynder
15. april 2005 - 09:43 #3
et forslag til et HD kabinet på tilbud
http://synonym.dk/mall/shop.asp?shop_id=5957&vare_id=368554
Avatar billede webnord Praktikant
15. april 2005 - 10:10 #4
Der må være en anden måde.

Det jeg havde forstillet mig var en boot-cd med netværksunderstøttelse eller med cd-brænding.

Programmet som kimz forslog kan ikke brænde eller jeg kan komme i kontakt med nettet.

Jeg kunne jo rykke HD'en ud og smide den i den stationære, men det kræver en adaptor.

-/ Falcon
Avatar billede dansukker Nybegynder
15. april 2005 - 16:57 #5
Vær opmærksom på at du kan gøre mere skade end gavn ved selv at forsøge på daterekonstruktion - jeg arbejder med datarekontruktion/datasikkerhed og ser ganske ofte diske hvor vedkommende selv har været igang med at rekonstruere data med software hentet fra nettet, fordi en "ven" har sagt at det kan let klares med gratis software.

I mange tilfælde når filen hal.dll mangler tyder det på en korrupt boot.ini file som i normale tilfælde kan løses på en enkelt måde, men desværre så fortæller "S.M.A.R.T. Status BAD" fejlmeddelelsen at disken enten er defekt eller på vej at crashe.
Avatar billede webnord Praktikant
15. april 2005 - 17:52 #6
Helt enod med dansukker.

Men jeg skal blot have adgang til HDen så jeg kan rippe alle foto, dokumenter etc. over på en anden HD.

Har nu fået adgang, fik det med at kører den medfølgende recovery CD adskillige gange.
Takker alle for hjælpen.

-/ falcon