Avatar billede rhandersen Nybegynder
14. april 2005 - 19:35 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Advarsel - Skibilligt

Hej Alle

Dette er lidt en advarsel.

Hvis en mand ved navn Rene Heigl eller nogen som har noget med skibilligt.dk at gøre henvender sig og spørger om i skulle have lyst til at lave lidt på en side, skal i sige nej!

I bliver røvrendt!

Jeg taler af erfaring, da jeg har brugt en hel del tid på en side og så skifter Rene Heigl password og så er alt det jeg har lavet bare hans.

Grunden til at jeg skriver dette er at jeg ved at han søger programmører til at fortsætte siden.

Mvh Rhandersen
Avatar billede Slater Ekspert
14. april 2005 - 19:38 #1
Det er derfor man sørger for at få en kontrakt...
Men har du ingen beviser for at siden er din? For i så fald bør du da politianmelde manden på stedet.
Avatar billede rhandersen Nybegynder
14. april 2005 - 19:40 #2
Problemet er at han er rejst til schweiz i skattely...
Avatar billede rhandersen Nybegynder
14. april 2005 - 19:41 #3
Så er det lidt svært at anmelde en der bor der...
Avatar billede mr_bacardi Nybegynder
14. april 2005 - 19:42 #4
Dette er en af de primære grunde til at jeg altid udvikler systemer til folk på min egen server, hvor de får alle deres administrator muligheder og hvad der ellers ønskes, såfremt de ikke får adgang til sourcecoden.
Når systemerne er færdige, ja så betaler de, og jeg sender dem sourcecoden.
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2005 - 20:07 #5
Men i sidste ende har du lært noget, rhandersen - som du kan tage med dig i fremtiden, og det kan ingen stjæle fra dig :)

--
pacroon
Avatar billede rhandersen Nybegynder
14. april 2005 - 20:13 #6
Det var egentlig bare til jer derude, hvis i bliver tilbudt et job der;)
Avatar billede diggerx Nybegynder
14. april 2005 - 23:27 #7
Jeg tror da jeg vil benytte mr bacardi's metode fremover, ikke fordi jeg er blevet snydt af nogen kunder, men jeg har da været ude for at kunden lige pludselig er begyndt på at kode med så det gav noget ekstra arbejde, kunders servere der ikke var i orden osv.
Avatar billede cybermike Nybegynder
15. april 2005 - 19:07 #8
diggerx: Når kunden piller og du skal ryde op sender du bare en ekstra regning.

bacardi: Ulempen er at kunder tit er forundret over hvorfor de ikke får adgang til kildekoden de har jo "betalt 10.000 for den" , lidt svært at forklare dem 10.000 ikke er nok for rettigheden til at kopiere / videresælge en shop.

rhandersen: Du kan stadig melde ham til politiet for aftalebrud, og har i haft en aftale om at han skulle betale dig noget for det så kan du melde ham for svindel også.

Jeg har før været ude for folk der tror de kan få i pose og sæk for et par tusind og kræver og kræver, det bedst mulige bud er at lægge en hård linie fra starten og melde klart ud at ens tid altså koster noget, og jo flere rettigheder jeg skal afgive desto dyere er min tid. Det forstår de fleste og hvis man så samtidig kan vise at man hører til de bedste accepterer de det også.

Så kan man _bagefter_ at de har accepteret det begynde at være flink og sige "Jammen hey, den simple fejl tager et kvarter at lave, det er egentlig en påbegyndt time men nu er du jo en god kunde så den fikser jeg lige" Så står du pludselig med en kunde som siger "Hey han er sku cool ham her" , den modsatte situation hvor han forventer at du laver det og du så sender ham en regning. Samme situation forskellen er at kunden bliver utilfreds.

Blev det noget vrøvl? Anyway håber i ku bruge lidt af det :)
Avatar billede rhandersen Nybegynder
16. april 2005 - 08:53 #9
Det gav bestemt mening cybermike...

Jeg lukker
Avatar billede buhhhh Nybegynder
20. november 2005 - 19:22 #10
Egentlig mener jeg ikke dette forum bør bruges til at hænge folk ud, men jeg kan ikke stillesiddende fortsætte med at høre på dette. Hvis nogen ved Navn Rasmus Andersen påstår han kan lave noget programmering for jer, så pas på, han kan ikke og giv ham aldrig jeres koder eller noget der minder om det, hvis han kan komme til det siger og aftaler han at lave noget gratis, men når han så finder ud af at det kan han heller ikke så skal han nasse på sine "venner", derefter mener han alt kildekode er hans. Derefterbegynder han at presse jer for penge eller bærbar pcér eller anden kompensation. Hvis han ikke får sin vilje (læs stadig en dreng), sletter han jeres databaser og alle filer han kan komme til.... Tsk tsk

Der er er altid to sider af en sag..

Ja dette møde med denne lille fyr, ødelagde ganske meget frivilligt skientusiastisk arbejde på skibilligt.dk

Håber da vi kan mødes en dag Rasmus, jeg har noget jer gerne vil give dig.
Avatar billede rhandersen Nybegynder
20. november 2005 - 19:29 #11
Jamen tak for truslen... Desværre er der langt at løbe til schweiz når du har fået en røvfuld af "lille" mig *GG*, fordi egentlig er jeg ikke så lille mere...
Avatar billede buhhhh Nybegynder
21. november 2005 - 10:07 #12
Hvem taler om røvfuld, hvis du tager mit sidste indlæg som om du skal have en røvfuld så må du jo have en rigtig dårlig samvittighed. Jeg synes bare folk skal vide, når det nu er dig der har lavet indlægget, at man ikke bør udlevere koder og fortrolig information til din person. Hvis man uden dialog sletter filer fra en server, så tror jeg de fleste herinde der arbejder med den slags er enige i at du( Rasmus Holm Andersen )ikke skal arbejde for seriøse virksomheder mere. Desværre er det nok svært at undgå problemer med medarbejdere og der er nok nærmere her vi bør føre debatten videre.