Avatar billede jippet Nybegynder
14. april 2005 - 16:43 Der er 17 kommentarer

Bærbar i bilen

Jeg har en bærbar Dell Inspiron 510M og mit spørgsmål er : kan man uden risiko for at ødelægge noget i computeren sætte PC'ens strøm adapter til en 12-220 omformer med max. 100 W som jeg har set hos Thansen :
http://www.thansen.dk/product.asp?c=446627098&n=1199147586&pn=1227349869.
Jeg ved ikke hvor mange watt min bærbar er, men jeg skal mest bruge omformeren til at oplade batteriet da jeg skal rejse rundt og campere i sommer og det ikke altid er så ligetil med at finde strøm stik.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. april 2005 - 16:53 #1
Det turde jeg ikke!!!

Køb originalt Auto ac-adapter.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. april 2005 - 17:00 #2
(Har du garanti for at det produkt ikke bare dræner bailbatteriet???)
Avatar billede jippet Nybegynder
14. april 2005 - 17:06 #3
Hvordan skulle det kunne dræner bilbatteriet når det kan tåle at have en køleboks, at oplade mobiltelefonen, at oppumpe luftmadrassen osv. Min bekymring går på om det kan skade den bærbare og ikke bilbatteriet.
Avatar billede webmasterdk Praktikant
14. april 2005 - 17:07 #4
Jippet > Har selv kørt med den til 400kroner(150W) og den virkede upåklageligt...
Nu er jeg dog gået over til denne: http://www.thansen.dk/product.asp?c=446627098&n=593816383&pn=1135306054
Som sparer mig for ledninger, og den virker bare kanont... ;)
Dog skal du som John siger holde øje med dit strøm forbrug i bilen ;)
Avatar billede jippet Nybegynder
14. april 2005 - 17:12 #5
Til webmasterdk :Det er ikke en omformer vel? Det er en adapter som går direkte fra cigaretstikket til PC'en ikke også? Hvordan holder jeg øje med strømforbruget i bilen, jeg påtænker at oplade den bærbare når jeg kører, ikke når jeg holder!
Avatar billede webmasterdk Praktikant
14. april 2005 - 17:19 #6
Altså hvis din bil er tændt mens du har den sat til, så skal du ikke frygte for dit strømforbrug!
Ja, det er en direkte strømforsyning som den der følger med til din bærbare, bare at den her skal have 12v.
Hvordan du holder øje med dit strømforbrug...? Ja, jeg har et lille display der konstant viser hvor mange volt jeg har at lege med...
Avatar billede jippet Nybegynder
14. april 2005 - 17:24 #7
Ja ja, men sådan en er man vel ikke sikker på passer til alle bærbare? Mit spørgsmål var om denne omformer kan skade computeren. Den omformer ville jo være god at have da den også kan bruges til at tilslutte andre elektriske ting også.
Avatar billede webmasterdk Praktikant
14. april 2005 - 17:28 #8
har endnu ikke oplevet at noget udstyr har haft problemer med at være sat til...
Avatar billede jippet Nybegynder
14. april 2005 - 17:31 #9
Jeg er ikke helt tryg ved det hele må hellere kontakte Dell, men tak for hjælpen og jeg lukker nu.
Avatar billede webmasterdk Praktikant
14. april 2005 - 17:42 #10
Du kunne jo evt. prøve at måle på den med et osciliscope ;o)
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. april 2005 - 20:17 #11
JIPPET> Jeg har haft en fornøjelse at teste denne: http://www.apc.com/resource/include/techspec_index.cfm?base_sku=PNOTEAC75%2DEC

Se DET er guf!
Kort om produktet:
Beskyttelse ved lavt batteriladningsniveau: Statusindikatoren skifter farve fra grøn til rød, når køretøjets batterispænding falder under 11,5 volt.
Denne funktion giver brugeren nok tid tilsikkert at slukke for det tilsluttede udstyr og frakoble inverteren, mens køretøjets batteri genoplades. Hvis indgangsspændingen falder under 10,8 volt, vil inverteren automatisk blive slukket. APC Travel Power 75 indeholder en sikring (placeret inde i lighter-adapteren) til beskyttelse af enheden imod overbelastning.
Hvis der er tilsluttet et udstyr til enheden, som trækker mere end 75 watts, vil denne sikring slå enheden fra, for at beskytte inverteren, køretøjets batteri og det tilsluttede udstyr.
Der er indbygget beskyttelse mod strømudfald - også kaldet peaks og spikes.
Avatar billede webmasterdk Praktikant
17. juni 2005 - 06:13 #12
Kommet videre?
Avatar billede sympotonic Nybegynder
17. juni 2009 - 11:10 #13
Hej må jeg lige hoppe på denne tråd?

Jeg er kørende tekniker og har bærbar tændt i bilen 8-10 timer dagligt, men den dræner batteriet og slukker bærbaren selv.

Kan jeg sætte en kondensator eller bilbatteri på den? og hvad skal der til, så jeg kan have de tænt så mange timer, uden min bil står i tomgang.
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. juni 2009 - 20:36 #14
Sympotonic - det er bedst du opretter dit eget spørgsmål, så ved opretter og hvem der skrives til :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. juni 2009 - 20:37 #15
Og så er spørgsmålet 4 år gammelt ;)
Avatar billede sympotonic Nybegynder
18. juni 2009 - 08:42 #16
ja, troede som tidligere nævnt der var sket en fejl i min anden tråd hehe. den var helt gal, kunne ikke se nogen af mine nye tråde. min de er kommet nu :D
Avatar billede sympotonic Nybegynder
06. august 2014 - 09:52 #17
Gammel sag, kan ikke lukkes ved at acceptere det svar der allerede er. Derfor dette indlæg