Avatar billede per_larsen Nybegynder
30. marts 2001 - 20:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

800x600 command udføres ikke... Hwafnot?

Harrrlooo. Har \"fået\" ny PC, med AGP grafik (Asus v7100) og i den dur. Forsøger at opdatere til 800x600. Via kontrolpanel = win98 protester ikke, men ved genstart er intet ændret. Via Asus kontrol ... test viser ubrugelig flimmer i bund af skærm.. Ska´der ny skærm til (har en 95\'er At&T, der kørte fiint 800x600 på gl. maskine. Har det at gøre med, at skræmen ikke klarer de minimum 60 mummseherzzz? ANYway, Ny skærm? el. ?
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
30. marts 2001 - 20:22 #1
Nej, men der er flere andre ting:

1. Lad kun 1 program styre din skærm. - altså hvis skærmkortet har sit eget kontrol panel så hold dig til det, eller brug det i windoze.
2. Leg lidt med refresh kontra opløsning. Det har meget at sige og hvis ikke skærmdirverne er HELT rigtige så kan det være det slet ikke virker. Hvis det er helt nyt så reinstaller.
3. Opdtaer alt - især DirectX - de laver tit rod! Der følger et test program med. kør alle tests!

Håber at kunne hjælpe - sig lige til hvis det ikke var nok! :-)
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2001 - 00:42 #2
Skærmdriver er ikke korekt, du skal først have installer driver til skærmen. Windows har kun installeret en midlertidig driver. Du må have fået en diskette med til skærmen.
Avatar billede per_larsen Nybegynder
31. marts 2001 - 19:15 #3
Jubii. Lørdagshygge - skærmen kører 800x600 32-bit! Morten, det med ref rate var lidt svært da min. er 60. Løsningen er fundet ved en kombination af: ref. rate \"optimal\", og så fik kharder mig på sporet af at prøve med en standard type driver til en 800x600 skærm (win 98 se AT&T value low rad virker åbenbart ikke - det gik ellers fint med det gamle win95). Det virker! Pointdeling.
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2001 - 19:19 #4
Hi <;o)