Avatar billede jokvan Nybegynder
14. april 2005 - 14:51 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hvordan Formatere jeg Windows XP home?

hej,

Jeg har Windows XP home edition, og ville hører om nogle kunne fortælle mig hvordan jeg genindstallere windows xp. Ligesom da jeg købte det, så pc´en bliver så god som ny.

Håber nogle kan hjælpe mig.

Mvh Andreas
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. april 2005 - 14:53 #1
Prøv at kigge på denne guide:
http://www.helgec.dk/xp-install.html
Avatar billede majsmarken Nybegynder
14. april 2005 - 16:01 #2
... men husk også "detaljen" om ServicePack2:
Bør (=SKAL) lægges ind FØR FØR FØR nogen som helst forbindelse til Internettet (stikket UD!)

[1Klik.dk: Ubeskyttede pc’er holder i 20 minutter]:
http://1klik.dk/news_1klik/nyhed_32992.html

Du kan hente SP2 her som 'løs' fil (~280Mb):
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Download/copy til et passende medie.

Instaler SP2 pakken.
Når det er så gået godt og efter en genstart eller to - først DA tilslut internettet igen og gå i start ->programmer ->Windowsupdate og lade din maskine scanne for nyeste opdateringer. Installer dem du får anbefalet.
Avatar billede ru-jo Nybegynder
14. april 2005 - 17:50 #3
hey for at svare på dit spørgsmål, så smæk xp home installations cd'en i og genstart computeren! når den spørger om du vil starte fra cd, skal du trykke på en vilkårlig tast.
Den indlæser så en masse ting i et dos program og du bliver spurgt om du vil formatere harddisken. Og gør selvfølægelig det fordi man ALDRIG skal have 2 installationer på en hd.
Og lad vær med at vælge den hurtige formatering. jeg ville nok foreslå dig at vælge NFTS-formatering.
Håber det kan være til nogen hjælp og at mit svar var nok hjælp til at indtjene lidt point!
men ihvert fald du spørger bare hvis der er noget du ikke forstår eller jeg har overset noget
Avatar billede gratis Nybegynder
14. april 2005 - 18:04 #4
har du lyst til at øve dig først (eller bare se forløbet) er der dette lille program "Windows XP Setup Simulator" http://www.softpedia.com/get/Others/E-Book/Windows-XP-Setup-Simulator.shtml
Avatar billede jokvan Nybegynder
14. april 2005 - 18:06 #5
ok ru-jo! Tak for hjælpen, men jeg har ikke nogen windows cd. Hvad skal jeg så gøre? hvis du svare på dette får du pointene!.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. april 2005 - 19:11 #6
Hvilke cd'er fulgte med da du købte pc'en ?
Var der en recovery cd med ?

Det er sådan at det er ok at sælge en pc med en oem version af windows uden at levere cd'en med, men oem fabrikanten SKAL så sørge for at maskinen kan gendannes/geninstalleres på anden vis, og det sker normalt ved at boote på en recovery cdrom og så følge en guide der gendanner pc'en.
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2005 - 19:15 #7
"fordi man ALDRIG skal have 2 installationer på en hd." Jeg har godt nok en harddisk med 7 installationer, er det så en fejl ??
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. april 2005 - 20:01 #8
Var det virkelig svaret ?
Er problemet løst ?

Det kan det da umuligt være når brugeren ikke har en windows cdrom.
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2005 - 20:15 #9
Al Capone ville få kvalme hvis han var vidne til det fup der efterhånden er hverdagskost her på eksperten
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. april 2005 - 20:23 #10
ru-jo > Er du villig til at give brugeren pointene tilbage, hvis det var en fejl at han fik accepteret dit svar før problemet var løst ?
Avatar billede ru-jo Nybegynder
14. april 2005 - 22:50 #11
hey har først lige se de mange indlæg, derfor jeg ikke har svaret
hmm... altså vi var jo begge med til at hjælpe ham... så jeg laver et spørgsmål du bare skal besvare! så får du de 100 af pointene! er det ikke fair?

og helgec! dum ide at have 7 windows installationer på en hd. prøv at læse installationsguiden igennem. så finder du sikkert ud af hvorfor...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. april 2005 - 23:36 #12
ru-jo > Nej det er ikke fair. Vi er her for at hjælpe brugeren og indtil han har fået problemet løst er der ingen der bør have point. Og han kan simpelthen ikke have fået løst sit problem med hverken din eller min løsning, når han ikke har en windows cdrom.

Så jeg spørger igen, er du villig til at give brugeren hans point tilbage hvis det var en fejl at han accepterede dit svar ?
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2005 - 07:49 #13
"og helgec! dum ide at have 7 windows installationer på en hd" Hvem snakker om Windows installationer ? og helt ærligt, jeg er ikke så sikker på at du skal lære mig noget
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2005 - 22:39 #14
Er det OK at kalde dig for en plattenslager ??
Avatar billede ru-jo Nybegynder
19. april 2005 - 08:40 #15
helgec nu er vi inde i en diskussion om windows installationer, så mon ikke det er dem der snakkes om? NØØB!

og tonny, siden andreas ikke har henvendt sig må hans problem være løst... såå...
Avatar billede ru-jo Nybegynder
19. april 2005 - 08:42 #16
btw du må da gerne kalde mig det hvis du kan definere ordet først! hvilket jeg gætter på det kan du ikke..! so stfu...