Avatar billede mrg Nybegynder
14. april 2005 - 14:00 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Valg af opstarts-windows. Slet den ene

HEJ,

I forbindelse med at forsøge at reparere min faders harddisk, har jeg haft den installeret i min egen computer, og har gen-indlæst hans Windows XP. Dette gjorde så at min computer gav mulighed for at vælge hvilken windows installation jeg ville starte op når jeg tænder computeren

Nu har jeg pillet hans harddisk ud, men får STADIG tilbuddet om at vælge...hvordan forklarer jeg maskinen at den kun har én at starte op på ?

Mvh
Martin
Avatar billede busschou Praktikant
14. april 2005 - 14:03 #1
mener at du kan ændre det i din boot.ini
klik på start-->kør og skriv msconfig
Så får du en menu med fanen boot.ini
Der må du kunne se om der står flere styresystemer
(jeg har kun et så derfor jeg ikke helt kan sige det)
Avatar billede gratis Nybegynder
14. april 2005 - 14:38 #2
Et hurtig tjek af startstier, | Startmenu | Kør | skriv , msconfig , tryk enter , på fanebladet Boot.ini tryk på "Kontroller alle startstier"
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2005 - 14:39 #3
Start -> kontrolpanel -> system -> avanceret -> oplysning om systemstart osv. -> indstillinger -> rediger -> fjern den overflødige linie
Avatar billede draco999 Nybegynder
14. april 2005 - 14:40 #4
1: KOntrol panel
2: System
3:Tryk på Advance
4.Der hvor der står "Startup and Recovery" trykker du på "Settings"
Der kan du evt trykke på edit for at skrive din startup fil eller så kan du bare sætte den til at du har 1 sec til at vælge hvilkn Instalation den skal starte op på hvis ikke du vil til at leje med edit.
Avatar billede mrg Nybegynder
14. april 2005 - 14:43 #5
I er sgu meget cool ... det ser ud til at jeg kan gøre det når jeg kommer hjem...tak for hjælpen ... jeg smider nogle point i aften...
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2005 - 15:00 #6
:)
Avatar billede busschou Praktikant
14. april 2005 - 15:07 #7
tja ved ikke om mit var noget værd :o)..30/4 ..maaange points til hver hehe
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2005 - 16:36 #8
Det havde jeg slet ikke set at der var så mange så jeg trækker mig du klikker bare "afvist" på mit svar
Avatar billede mrg Nybegynder
16. april 2005 - 10:16 #9
Hey...I kan få 1000 point, hvis I vil have det, men jeg vurderede ikke spm som særlig svært...hvilket svartiderne vel også indikerede :-)

Nå - men I skal jo have TAK...jeg gjorde som I sagde, og fik slettet den ene Windows i start-up, men den foreslår nu STADIG to, nu bare "Windows XP" og "Windows <Standard>" i stedet for to Win XP...

Boot-filen ser nu ud som følger...hvad skal jeg ændre ?

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2006 - 19:42 #10
Du har måske ikke fået det til at køre endnu ??
Avatar billede mrg Nybegynder
08. august 2006 - 09:50 #11
Jeg lukker :-)