Avatar billede pulz4r Nybegynder
14. april 2005 - 13:57 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Den gik kold! Hvordan?

Hej alle sammen...
Jeg undre mig lidt over, hvordan min lillebrors computer kan værer brændt sammen? Min computer har præcis det samme i sig, og de er begge 3 måneder gamle, og købt samme tidspunkt osv.

Begge computere indholder:
CPU: Intel Pentium 4 processor 3.8 GHz
FSB: 800 MHz
GFX: Leadtek A400 GT 256MB
RAM: 2048 DDR
HDD: 500 GB (fordelt på: 2x200gb & 1x 100gb)
Lyd: Creative Sound Blaster® Audigy™ 2 ZS
Motherboard: ASUS P5AD2 Premium
- og et rimlig "ombygget" CoolerMaster Stacker Bigtower, fordi der skulle være plads til 7 kabinet blæsere!

Nogle bud på hvordan hans computer kan værer brændt sammen?
Avatar billede pcwchoho Nybegynder
14. april 2005 - 14:03 #1
Har i selv samlet dem?
Avatar billede douglas Nybegynder
14. april 2005 - 14:08 #2
Puha, nu kan der jo være mange grunde til at en computer bryder ned.
For det første: hvad er den "brændt" sammen? Kan den slet ikke starte, dvs der kommer intet skærmbillede, ingen speakerlyd?
Eller kommer der et skærmbillede, men så ikke mere end det?
Avatar billede draco999 Nybegynder
14. april 2005 - 14:36 #3
Du kan da ikke bare skrive en PC op og spørge hvorfor den er brændt sammen det gir jo Ingen mening.

Før det første er der alt det som :douglas skriver for det andet kan det jo være at det Grafikkort/bundkort/cPU ect ect ect som har i hans PC måske hade en Fejl eller han har kommet til at sætte den forkert sammen ( eller ham som har samlet Pcen ) der er jo flere 1000 grunde til hvordan den Pc har kunne gå ned...
Avatar billede pulz4r Nybegynder
14. april 2005 - 14:50 #4
Det er selve cpu'en der er brændt sammen... Og bundkortet ser også lidt smeltet ud? :S
Avatar billede pulz4r Nybegynder
14. april 2005 - 14:52 #5
draco999 > De er begge samlet her hjemme, og sat i på præcis samme måde, og blæserne sidder alle sammen ens, etc.
Avatar billede pcwchoho Nybegynder
14. april 2005 - 14:55 #6
Det er vigtigt at når man samler selv skal man sikre sig at man ikke kan komme til at overføre statisk elektrisitet (fugtige hænder fek.s) da dette kan skade pc´en.
Avatar billede pulz4r Nybegynder
14. april 2005 - 14:59 #7
Det skete efter 2½ månede, og min far ikke våde hænder eller noget?
Det er jeg 100% sikker på, for var ved siden af ham da han samlede dem...
Avatar billede draco999 Nybegynder
14. april 2005 - 15:01 #8
Okay CPU brændt sammen så er det jo noget at gå efter.

1:Som  pcwchoho Skriver det MEGET vigtigt at man ikke overføre statis Elektrisitet over til Komponenterne når man samler sådanne et monster ( en god ide er at lige smide hænderne på radiatoren inden man lejer med pc så bliver du Tappet for strøm :-))

2:Det kan så stadigvære at du/i sompelhen har fået en Dårlig CPU som har været dårligt lavet.

3:Måske har i måslet for meget med kølerne da i satte den på og dermed har kommet til at skade CPUén

4:Hvordan man smider Køleplaster på kan også ha lidt og sige man må ikke komme for meget på men om den kan brænde sammen af det tror jeg ikke *( er ikke 100% )

5:Men hvorfor nettop lige den CPU er brændt sammen finder nok aldrig ud af...
Avatar billede pulz4r Nybegynder
14. april 2005 - 15:09 #9
Okay... Tak for svaret...
Så skriver jeg sgu til intel pentium der leverede os den processor! :)