Avatar billede higi Nybegynder
14. april 2005 - 12:59 Der er 2 kommentarer

Programmering af parallel port - Hjælp

Hej eksperter.

Vi er en gruppe drenge fra Selandia i slagelse.
Vi har fået en opgave af vores kære lære, vi skal programmer en parallel port til at tænde og slukke for nogle LEDs.
Problemet er, vi aner ikke helt hvordan vi skal angribe dette problem.

Vi har lavet selde hardware delen, næmt nok.
Og har testet at det virker med et program vi fandt på nettet.

Men nu skal vi jo så lave vores eget..!

Programmet skal være gannske simpelt, tænd og sluk for alle eller enkelte LEDs. Og så skal den helst, ja, lave et lysshow...

Nogen der har nogen idéer til hvordan vi skal gøre det?

Jeg har selv meget erfering med HTML og middel med JAVA og PHP.
Men næsten intet C++, har kun kigget på det, aldrig arbejdet!

Forslag og idéer er meget velkomne.

Mange tak.
-Higi
Avatar billede bertelbrander Praktikant
14. april 2005 - 17:51 #1
Visual Basic ?
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;823179&Product=vb6

Det kan gøres på stort set samme måde med C++
Jeg ved ikke om det kan gøres med java eller PHP, men jeg tvivler.

Ellers kik på http://www.beyondlogic.org/
Avatar billede higi Nybegynder
15. april 2005 - 10:44 #2
Mange tak for idéerne, vil se lidt på det.
Tak for de links, beyondlogic kan vist give en masse tips og facts.

Tak igen
-Higi