Avatar billede actionman Nybegynder
30. marts 2001 - 18:48 Der er 46 kommentarer og
1 løsning

Flash 5 Actionscript Bog

Hej
Er der nogen der kender en god bog om Flash 5 Actionscript?
Avatar billede actionman Nybegynder
30. marts 2001 - 18:51 #1
Altså Actionscript Programmering i Flash 5!
Avatar billede netfreak14 Nybegynder
30. marts 2001 - 18:51 #2
FLash 5 ?
Avatar billede netfreak14 Nybegynder
30. marts 2001 - 18:51 #3
Der erca. 300-400 sider i
Avatar billede netfreak14 Nybegynder
30. marts 2001 - 18:52 #4
OM FLASH
Avatar billede actionman Nybegynder
30. marts 2001 - 18:53 #5
Ja men det er ikke altid helt klart nok
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. marts 2001 - 18:54 #6
Jeg tror efterhånden jeg har samtlige Flash 5 bøger og der er kun én der virkeligt går i dybden med samtlige actionScript kommandoer. Nemlig - \"Flash 5 Bible\" - En 1300 siders mobbedreng, der fortæller dig alt om Flash 5.

Du kan få andre bøger f.eks \"Flash 5 Creative Webdesign\", men den gennemgår ikke alle actions og koster nogenlunde det samme.

/Nikolaj
Avatar billede actionman Nybegynder
30. marts 2001 - 18:54 #7
Det ville være rart med en ordentlig bog der forklarer det grundlæggende
Istedet for at man skal søge efter noget som man ikke ved!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. marts 2001 - 18:55 #8
Jeg købte mit eksemplar på www.bol.com - De leverer inden for 2-6 dage, hvis du ikke kan finde den hos din lokale bogdealer...
Avatar billede actionman Nybegynder
30. marts 2001 - 18:55 #9
Hvad koster Flash 5 Bible
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. marts 2001 - 18:58 #10
Den er faktisk billig 448,- kr. Jeg gav 500,- for \"Flash 5 Creative Webdesign\".

\"New Masters of Flash\" skuffede mig tilgengæld enormt og den koster 570,-
Avatar billede actionman Nybegynder
30. marts 2001 - 18:59 #11
På Bol.com søgte jeg efter \"Flash 5 Bible\" og så kom den op med en bog der hedder \"Flash 5 Virtual Classroom\" er det den samme?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. marts 2001 - 19:01 #12
Nej - det lykkedes dig faktisk at finde én bog jeg ikke har.... ;-)
Avatar billede ditlev Juniormester
30. marts 2001 - 19:02 #13
Har lige været ude og investere i:
\"Flash5 Magic with Actionscript\", da den indeholder en masse interessant og advanceret actionscript. Pebret pris på 525 bobs.
Har i forvejen \"Flash5 Creative Web Animation\", som jeg synes er en god basisbog, der også indeholder en del actionscripting, men ikke specielt advancerede eksempler! Pris 450,-

Næste bog bliver \"Flash 5 Bible\", men jeg er endnu ikke faldet over den.

/Ditlev
Avatar billede actionman Nybegynder
30. marts 2001 - 19:03 #14
Det var da pudsigt...:)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. marts 2001 - 19:03 #15
Den lyder som spild af penge i forhold til de 2 første jeg anbefalede...
Avatar billede actionman Nybegynder
30. marts 2001 - 19:05 #16
Men nikolaj \"DU\" siger at den Flash 5 Bible indeholder en forklaring til samtlige Actionscripts i Flash 5, er det rigtigt?
Avatar billede actionman Nybegynder
30. marts 2001 - 19:06 #17
Så så i to ikke skændes...:)
Ja hvis det passer at den indeholder det du siger den gør.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. marts 2001 - 19:06 #18
Om det bliver \"Flash 5 Magic\" eller \"Flash 5 Bible\" er smag og behag. Nogen sværger mere til den ene end den anden. I kan jo nok gætte hvilken jeg foretrækker. Jeg har \"Flash 5 Magic\", men kan bedre lide opbygningen af biblen. (der mangler kun de 10 bud!!). ho ho...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. marts 2001 - 19:07 #19
spild af penge kommentaren var skam til dig Actionboy. Du spurgte om \"Flash 5 Virtual Classroom\" og jeg svarede at den lød som spild af penge...
Avatar billede actionman Nybegynder
30. marts 2001 - 19:10 #20
Men jeg har lige fundet Flash 5 Bible på Bol.com og der stod der at den var på 900 sider, er resten dine egne notater eller hvad!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. marts 2001 - 19:11 #21
Actionboy. De praler ihvertilfald af det. Jeg har ikke talt efter og har ærligt talt ikke læst hele bogen igennem. Det gider jeg ikke, der er mange kapitler jeg springer over.
Avatar billede ditlev Juniormester
30. marts 2001 - 19:14 #22
Nikolaj hvod koster den?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. marts 2001 - 19:15 #23
De tager fejl. Hvis man trækker de sidste 3 siders \"End user agreement\" fra. Er min Flash 5 bible på lige præcis 1299 sider.

Skulle undre mig meget hvis de havde fjernet 300 sider...
Avatar billede actionman Nybegynder
30. marts 2001 - 19:16 #24
I lyder begge som hardcore Flash 5 Nørder (no offence), så jeg ville gerne høre jeres mening om Fireworks, altså også Macromedias?
Avatar billede actionman Nybegynder
30. marts 2001 - 19:17 #25
Den Koster 448kr på Bol.com
Avatar billede actionman Nybegynder
30. marts 2001 - 19:18 #26
og er altså på 900 sider vejer 2,2kg og måler 178mm i højden...:)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. marts 2001 - 19:19 #27
Ditlev 418,- ingenting faktisk.

Købt på www.bol.com leveret på 3½ dag. Bestilte den en tirsdag nat og fik den om fredagen.

ActionBoy - Kapitlerne med Action fylder alene 317 sider. Det er flere sider end \"Flash 5 Virtual Classroom\" overhovedet har... :-)
Avatar billede actionman Nybegynder
30. marts 2001 - 19:20 #28
Nikolaj - havde du købt din over Bol.com?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. marts 2001 - 19:20 #29
sorry 448,- selvfølgelig...
Avatar billede actionman Nybegynder
30. marts 2001 - 19:22 #30
æijh hvor er det irriterende at svarrene og kommentarene bliver så forskudte.

Nikolaj er din \"Bible\" Paperback
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. marts 2001 - 19:24 #31
Yup, den er paperback. Det er alle mine Flash bøger - aner ikke om man kan få dem i en indbunden udgave.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. marts 2001 - 19:27 #32
Nu er mit svar jo ikke entydigt. Andre folk vil have andre opfattelser af biblen. Måske er den også nemmere for mig fordi jeg havde Flash 4 bible i forvejen og opbygningen af boger ligner meget...
Avatar billede actionman Nybegynder
30. marts 2001 - 19:35 #33
Jeg håber ikke at de 300 sider der mangler er dem der beskriver Actionscript.
Avatar billede ditlev Juniormester
30. marts 2001 - 19:39 #34
Hehe Nikolaj - jeg må hellere bestille den med det samme. I dette forum skal man være på dupperne når der skal svares, og litteraturen skal også være iorden ;-)
Avatar billede mgade Nybegynder
30. marts 2001 - 20:17 #35
Hmm.. Jeg har haft glæde af (min eneste bog overhovedet :-) New Masters.. Men jeg tror faktisk at jeg må have fat i biblen. Jeg synes New Masters er fede på de algoritmer de fyrer af. Har fx lige muntret mig med at programmere lyd ;-) Men OK - den er mere en inspirationsbog end en manual.
Avatar billede actionman Nybegynder
30. marts 2001 - 20:18 #36
Nå men jeg vil lige lade dette sprørgsmål hænge et par dage og se om jeg får nogle lige så kvaliserede svar som dit Nikolajda. Jeg håber ikke at du har noget imod det. :-)
Avatar billede mgade Nybegynder
30. marts 2001 - 20:19 #37
(Spild af tid - så mange bøger er der ikke)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. marts 2001 - 20:23 #38
mgade -

Du har helt ret. \"New Master of Flash\" er klart en design inspireret bog.

Lad bare spørgsmålet stå åbent. Folk har trods alt forskellige meninger.
Avatar billede cowboy Nybegynder
30. marts 2001 - 23:23 #39
Hvorfor er deer ingen der nævner \"Flash Actionscript f/x&design\", den er skam også ret god.

Bill Sanders ISBN 1-57610-821-x
300 sider pris 44 $
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. marts 2001 - 23:29 #40
44$ for en bog på 300 sider? Flash 5 biblen har trods alt 317 sider kun med actionscript...
Avatar billede ragout.dk Nybegynder
31. marts 2001 - 00:45 #41
Hvorfor også bruge bøger?! Bedste ressourde er Macromedias egen;
http://www.macromedia.com/support/flash/
Vælg \"ActionScrip\" i højre side...

Med venlig hilsen i øvrigt
Avatar billede qaps Nybegynder
31. marts 2001 - 23:27 #42
hey nicolejdu
den flash 5 bible er det den her http://images.amazon.com/images/P/0764535153.01.LZZZZZZZ.jpg

/Kasper
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
01. april 2001 - 16:42 #43
Hey det er sgu da min den der... *GGG*
Avatar billede risell Nybegynder
08. april 2001 - 02:45 #44
\"foundation actionscript\" fra www.friendsofed.com (samme forlag som masters of flash) er fremragende og billig (345,- kr)_
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. april 2001 - 12:53 #45
Nu tror jeg sørme også der er gået et par dage.
Avatar billede actionman Nybegynder
31. maj 2001 - 15:33 #46
Ja så er jeg tilbage fra min koma, undskyld undskyld, undskyld. jeg har simpelthen haft så travlt, eksamen, job, osv.

og så til point uddelingen.

Jeg vil gerne sige tak til \"Nikolajdu\" - jeg har fået købt Biblen og er ganske tilfreds!:-)

men også tak til alle jer andre, der har deltaget i debatten.

Peace out!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
01. juni 2001 - 06:15 #47
Jamen men dog. Sikke en overraskelse. Håber dine eksamener er gået efter godt :-)