Avatar billede duck35 Nybegynder
14. april 2005 - 01:48 Der er 15 kommentarer

Nortn antivirus vil ikke scanne komprimerede filer

jeg har widows xp og norton antivirus 2005
begge nyinstlleret på frisk formateet HD
problemet er at hvis jeg i antivirusen
har kryds i feltet "scan komprimerede filer"
så vil den ikke køre en scanning
i symantechs support kan jeg kun finde
at hvis den ikke vil scanne kan jeg prøve at
fjerne markering af scan komprimerede filer,
og så kan den også scanne, men jeg vil jo også gerne scanne de komprimerede filer  !
jeg kan ikke finde en grund eller løsning !
jeg har prøvet at installere NAV 2005 i den engelake udgave, og der kører den fint, har også prøvet NIS 2005 engelsk udgave og den
kører også fint, men jeg ville nu gerne have min danske NAV 2005 til at virke  !
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
14. april 2005 - 02:03 #1
Et firma, der supporter deres brugere, med at slå funktioner fra, for at få deres software til at virke, ville jeg droppe med det samme. Du har betalt for at den funktion virker, og hvis den ikke gør det, så ville jeg bede om at få mine penge tilbage. Det der er bare for dårligt. Hvordan kan man have tillid til sådan et produkt. Hvis du vil betale for et ordentligt antivirus, der kan scanne i komprimerede filer, og ydermere fungerer som det skal, så tjek Kaspersky http://www.capitalsoftware.dk/
Avatar billede duck35 Nybegynder
14. april 2005 - 02:09 #2
ja du har så ret min ven, men jeg får nok ikke pengene tilbage,
og den var da dyr nok, så jeg vil lige se om ikke der er nogen
der ved noget, inden jeg køber et andet program  !
ja det er noget dårligt at skrive i supporten at jeg kan prøve
at slå scanning af komprimerede filer fra og så ikke kunne
give en løsning på problemet !
jeg kan få den tl at virke på en pc med windows ME
men ikke med win xp sp2  !
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
14. april 2005 - 02:20 #3
Jeg er godt klar over, at det ikke lige var det svar du ønskede dig, og det kan da være, at der lige er en, der har løsningen, selvom jeg tvivler.

Du har ret, Norton er dyrt nok, og derfor skal det altså også virke som de lover, og jeg vil mene at du må være berettiget til at få pengene tilbage, hvis Symantec´s danske support ikke kan komme op med en løsning til dig. Det må gælde, at hvis et produkt ikke virker som lovet, så er man berettiget til at få pengene tilbage. Så hvis du ikke får løst problemet hos Symantec, og de ikke vil give dig pengene tilbage, så har du jo nogle klagemuligheder
Avatar billede duck35 Nybegynder
14. april 2005 - 11:27 #4
symantech har i øvrigt ingen dansk support
Avatar billede leo.e Nybegynder
14. april 2005 - 12:24 #5
Joh, de har noget her, men om det hjælper! prøv ad: http://www.symantec.com/region/dk/techsupp/support_options.html
Avatar billede duck35 Nybegynder
14. april 2005 - 14:59 #6
ja prøv at se den her man skulle jo tro det var løgn
http://www.symantec.com/region/dk/techsupp/knowledge_base.html
klik på norton antivirus
Avatar billede duck35 Nybegynder
14. april 2005 - 15:17 #7
fejlmeddelelsen er , norton antivirus kunne ikke scanne fordi nogle norton ntivirus komponenter manglede.
der kommer så link til denne sidehttp://service1.symantec.com/SUPPORT/nav.nsf/docid/2004032615461906?OpenDocument&src=_mi&product=NAV&version=11.0.9&language=english&module=3019&error=6&build=Symantec
men jeg har ikke word som der står om
og fejlen er heller ikke rettet i live opdate som der står
nederstpsen kan jeg klikke på fejl son win xp kan være årsag til, men jeg har ikke sat nogle norton filer i en anden kompabillitetsmode som der står om,
så står der så at jeg kan pøve at slå scanning af komprimerede filer fra, og ja det virker,
men intet svar på hvad jeg så gør !
telefonen er svæd at komme igennem på og de foreslår bare
afinstallation og ominstallation, og måske er det min maskine den er gal med for andre har ikke det problem.
jeg har ret til pengene retur siger de.
et iritere mig bare jeg ikke kan få pisset til at virke,
fo m NAV 2000 - 2003 - 2004 har redet mig fra megen virus
hvorfor kan jeg så ikke få 2005 på dansk til at virke,
når den engske retail køre fint og ligedan nis2005englsk
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
14. april 2005 - 19:58 #8
Havde på et tidspunkt et problem der ligner dit en hel del - var dog Norton Internet Security 2005. Var ved at blive skingrende hys ;)
Efter utrolig megen roden frem og tilbage, oprettelse af spørgsmål i diverse fora m.v., lykkedes det endelig at finde en løsning på problemet.

1. installer XP
2. Installer SP1
3. Installer NAV 2005
4. Installer SP2

Interessant nok - eller skulle man måske sige belastende - har jeg ikke haft nogen problemer med installation af NIS 2005 på engelsk. Ved installation af den danske, er der næsten ikke grænser for alle de problemer der opstår, hvis man forsøger at installere NIS efter SP2 er lagt på. Det er i hvert fald min erfaring :/
Avatar billede duck35 Nybegynder
14. april 2005 - 22:23 #9
Ok, det vil jeg da så prøve af  c",)
Avatar billede duck35 Nybegynder
17. april 2005 - 17:53 #10
Næ den vil bare ikke  (-;
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
17. april 2005 - 22:06 #11
Mhh træls.
Har du haft kontaktet dem igen, efter du har formateret din maskine ?
Har du lagt mærke til om det er et specielt komprimeret format, som du ikke kan scanne, eller om det er alle formater ?
Avatar billede duck35 Nybegynder
19. april 2005 - 09:59 #12
de siger der må være en hardware fejl
selv på en nyformateret hd med ominstalleret zp og uden at opdatere den
kan jeg ikke få nogen norton antivirus til at scanne hvis der er kryds
i scan komprimerede filer, heller ikke NIS 2005 på engelsk eller dansk
ej heller NAV 2005 på engelsk og dansk.
har forsøg at skifte ram ud med ny ram, ingen fejl der, satte begge ram i,
i alt 512mb
den kan køre en engelsk NAV Pro 2004 uden problemer.
men ingen 2005 udgaver !
det hjælper ikke at opdatere den, kan heller ikke køre den
på en windovs me installation !
det er min pjuter den ikke kan lide.
motherboard microstar 6318
cpu intel pentium 1000mh celeron
512 ram
maskinen køre ellers fint og kan uden problemer
køre ting som need for speed 2 uden at tape pusten.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
20. april 2005 - 19:05 #13
:/ skod.

Får du slet ikke nogen fejlmeddelelser ? Og kan du registrere den uden probs ?
Er det en opgradering af NAV du har eller ?
Avatar billede duck35 Nybegynder
21. april 2005 - 14:11 #14
som fremgår længere oppe så har jeg både nis og nav både på engelsk og dansk.
fejlmeddelelsen fremgår også længere oppe !
Registrere, aktivere mener du nok, jo man slukker bare for internettet,
og klikker "aktiver" den beder så om netforbindelse, man klikker ok og aktiver
til sidst giver den op og spørger om man vil telefonaktivere, så vælger man det,
så fremkommer et nummer som man skal ringe til symantec for at få et aktiverings nummer af dem, men det kan en keygennerator ordne *GG*
Spørgsmålet bliver lukket da jeg har fundet en løsning,
jeg havde en defekt zip fil som forstyrede norton, da det ellers var forskelligt hvornår scanningen stoppede var det svært, men jeg scannede en´
hovedmappe på drevet af gangen, og bevægede mig ned i mapperne og fant et zippet program jeg ellers har haft liggende på d drevet flere år, men nårton ville ikke scanne det så jeg smed det ud, problemet flyttede sig så til c drevet, indtil jeg tømte skrald, så nu kører den.
Men du skal have tak for forssg på hjælp susanne *SS*
du var den eneste der forsøgte på real hjælp,
så læg svar og vi deler pointne  c",)
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
24. april 2005 - 21:05 #15
Nahh syntes ikke rigtig jeg har været til nogen hjælp, så behold du bare dine p :)

...og jo jeg mente aktivering s***
Med opgradering mente jeg om du opgraderede fra NAV 2004 til 2005, men pyt med det, da du jo selv har fundet fejlen ;))
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester