Avatar billede chrplum Nybegynder
14. april 2005 - 00:59 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Scsi: sense error 3h medium error

Her kommer en hardcore en..

Jeg har en ældre scsi-controller(adaptec aha 2940 ultra/ultra w) og en enkelt scsi disk (compaq 18,2 GB).

Efter en strømafbrydelse begyndte disken at te sig og når jeg forsøger at tilgå den for jeg fejlmeddelsen "Sense key 03h medium error"..
Jeg har prøvet og søge på det og det skulle enten være en hardware eller en data fejl, og det eneste råd jeg har set er at man skal formattere den og håbe det var en data fejl...

Det vil jeg meget nødigt da der er noget data på den jeg gerne vil beholde, så jeg ville høre om der er nogle der har en ide til hvordan jeg kunne prøve og få den i live igen??

Jeg kører debian og disken er formatteret med ReiserFS.

Mvh Christian
Avatar billede screem_brille Novice
14. april 2005 - 01:14 #1
Jeg er ikke sikker, men tror at Helgec har en metode som muligvis kan hjælpe dig, du kan jo finde et spørgsmål hvor han deltager og spørge om hen gider at kigge forbi dette spørgsmål ;)
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2005 - 14:28 #2
Jeg ville da starte medat downloade og overføre "hal91" til en diskette, boote op på disketten og køre en "fdisk" for at finde ud af om disken overhovedet kan genkendes
Avatar billede chrplum Nybegynder
14. april 2005 - 18:37 #3
Jeg booter fra en anden disk, jeg har kun filer liggende på scsi-disken.
scsi-controlleren finder disken og siger at den har "Sense key 03h medium error" fejlen.
Det samme gør mount, fdisk og fsck når jeg forsøger at tilgå disken.
Avatar billede screem_brille Novice
25. maj 2005 - 19:47 #4
lyder som en defekt disk
Avatar billede screem_brille Novice
23. juni 2005 - 02:47 #5
kan man forvente noget feedback ?
Avatar billede chrplum Nybegynder
23. juni 2005 - 13:58 #6
Ja! undskyld havde glemt alt om det...
Jeg opgav at få dataen igen og formatterede disken via dens bios, nu kører den fint!
Avatar billede screem_brille Novice
23. juni 2005 - 14:01 #7
ok, husk dog at luk spørgsmålet igen ;)
Avatar billede chrplum Nybegynder
23. juni 2005 - 14:04 #8
ok