Avatar billede -and1- Nybegynder
13. april 2005 - 14:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

ATI Radeon grafikkort

Hejsa,

Jeg er nu godt og grundig træt af at rode med mit computer og mit grafikkort.
Jeg har et problem med mit ATI radeon 9600pro, jeg simpelthen ikke kan løse, lige meget hvad jeg gør og forsøger mig med.

Når jeg starter min computer, er det eneste der kommer på min fladskærm en boks med teksten "Input not supported", bortset fra enkelte sekvenser af opstarten, samt jeg kan se bios hvis jeg skal ind i den. Ellers forsvinder denne irriterende boks ført når jeg er ved windows logon, kan ikke engang se windows opstarts logo??!??!

Men da jeg kører med tv-out kan jeg sagtens se alt dette hvis jeg tænder for mit tv??

Dette er meget underligt, og aner ikke hvordan jeg kan lave det om? burde være tv´et der ikke viste noget inden windows, altså omvendt?

Selv efter en formatering af computer, virker det stadig ikke? var nød til at sætte min bros gfx kort i for at kunne se windows installations skærm?

Med alle andre grafikkort end mit er der altså ingen problemer, med at vise boot sekvensen.

Håber virkelig i kan hjælpe, aner på ingen måde hvad jeg skal gøre, og har prøvet alt. Har de nyeste drivere, mit fladskærm er primær skærm, mit tv er sekundær skærm.
Begge dele virker i windows, men kan som sagt kun se opstart på tv, eller med andet grafikkort.

På forhånd tak for hjælpen

Mvh. Andreas
Avatar billede draco999 Nybegynder
13. april 2005 - 14:47 #1
Spørgsmål.
Har du prøvet samme grafikkort med en anden Skerm??
Avatar billede c-holst Novice
13. april 2005 - 17:33 #2
eller har du prøvet grafikkortet i en anden maskine?
Avatar billede -and1- Nybegynder
13. april 2005 - 19:21 #3
nope, kan prøve i morgen.
Hvad skulle det hjælpe mig??
Avatar billede c-holst Novice
13. april 2005 - 19:34 #4
hvad hvis du tager svideostikket ud?
hvad hvis du starter i fejlsikret? bare for en god ordens skyld:-)
har du loadet failsafe i bios, evt ressete sin bios

hvordan forbindes din skærm med grafikkortet?

hvilken skærm er det?
hvilket mærke, evt link, er dit grafikkort

med mit gf4 ti4200 kunne jeg se boot på mit tv, men ikke med mit gf2
Avatar billede -and1- Nybegynder
13. april 2005 - 20:27 #5
Hvis jeg tager svideostikket ud, gør den stadig det samme, altså ingen ændring.
I starten lige da jeg havde fået tv-out til at fungere, gjorde den det kun når svideo stikket sad i, og var "normal" når det ikke var sat til.
Opdagede først problemet efter en formatering af computeren, i og med jeg ikke kunne se windows installationsskærmen, men kun et billede med en boks hvori, der stod "input not suported".

jeg har både loaded failsafe og optimized defaults i bios, samt opdateret til nyeste og derved resat den.

Min skæm forbindes med vga, som den altid hat gjort, det eneste jeg har lavet er at have tv-out sat til et stykke tid :|

min skærm en en "blackview" tft skærm, og mit grafikkort er et tyan tachyon 9600pro.

Desuden kan jeg i den nye catalyst driver ikke vælge eller styre noget eller nogen form for overlay controls, eller vælge theater mode :|
Avatar billede -and1- Nybegynder
17. april 2005 - 15:16 #6
Slet ingen der kan hjælpe??? :( :(
Avatar billede c-holst Novice
17. april 2005 - 17:57 #7
er godt nok lidt i vilrede, men skal forsøge at kigge i faq i morgen aften.
Vi er enige om, at det er skærmen der lave det du beskriver, men at det kun forekommr med det ene grafikkort
Avatar billede -and1- Nybegynder
18. april 2005 - 14:40 #8
Jep, skærmen funger med alle andre kort og computere, plus hvis der er andre kort i min computer. SÅ er ved at være godt lost :|
Avatar billede -and1- Nybegynder
06. maj 2005 - 09:34 #9
hm lukker. Desværre intet der har virker :(