Avatar billede holm4700 Nybegynder
13. april 2005 - 13:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

USB Lager Enhed

Hej..

Jeg har lige købt et kabinet og en 200gb harddisk. Jeg har sluttet den til via usb, og computeren har registreret det.

Skulle man ikke kunne se et ikon i "denne computer"?.. hvis ikke, hvordan bruger jeg den som en ektern lagerenhed?

På forhånd tak!
Avatar billede douglas Nybegynder
13. april 2005 - 13:58 #1
Du skal højst sandsynligt formatere harddisk først.

Det gør du ( i windows XP) ved at gå ind i Kontrolpanelet > Administration > Computeradministration og vælger Diskhåndtering i listen til venstre.

Her vil din harddisk så blive listet, hvor du så kan højreklikke på den, vælge opret partition (mener jeg, det her er ren hukommelse). Der kan du tildele hvor meget plads partitionen skal være på, og bagefter kan du så vistnok, højreklikke igen og vælge formatér.
Avatar billede jpvj Nybegynder
13. april 2005 - 13:59 #2
Disken skal nok først formatteres.

Højreklik på Denne Computer->Administrer->Lager->Diskhåndtering.

Find disken her - højreklik på den og vælg formatter
Avatar billede jpvj Nybegynder
13. april 2005 - 14:00 #3
douglas> Damn... også huskede du lige det med at oprette en partition :-)
Avatar billede holm4700 Nybegynder
13. april 2005 - 14:23 #4
Mange tak.. Det virkede!..

- Håber at det er okay at douglas fik point..
Avatar billede douglas Nybegynder
13. april 2005 - 14:24 #5
Det er helt okay :)

Hehe, jpvj, det er bare en detalje :)

Glad for at kunne hjælpe.
Avatar billede jpvj Nybegynder
13. april 2005 - 14:38 #6
Helt ok - svaret kom først og var mere uddybende.