Avatar billede syller Nybegynder
30. marts 2001 - 16:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

printerport LPT1

Min printerport vil ikke virke, den fortæller at den er optaget.
hvad gør jeg for at den ikke er optaget?
Avatar billede halifax Nybegynder
30. marts 2001 - 17:05 #1
Hvilket styresystem bruger du?
Er fejlen der også efter en ny boot af pc\'en?
Slet filen, som evt. ligger i c:\\windows\\spol\\Printer  -  genstart pc. Er fejlen der stadig?
Avatar billede pcn Nybegynder
30. marts 2001 - 17:15 #2
Diag 1.
Boot på en diskette tryk F5, hopper forbi alt, skriv dir >lpt1: Hvis OK er hardware OK.
Diag 2.
Boot windows failsafe mode, control, slet alle printerporte, reboot normal mode, tænd printer, windows finder nu den rigtige printerport og printer type, instaler passende driver, problem løst.
pcn
Avatar billede syller Nybegynder
30. marts 2001 - 17:27 #3
win 98 se  den melder fejl hele tiden også efter at jeg lagt printeren om
Avatar billede pcn Nybegynder
30. marts 2001 - 19:43 #4
Du har jo givet halifax 30 p for svar.
Sæt port flow til RAW hvis hardwaren er ok, eller porten i bios til one way only.

Avatar billede syller Nybegynder
01. april 2001 - 13:13 #5
til pcn
diag 1.  får jeg en fejl på INT 24,den skriver at der er skrivefejl ved skrivning til enhed LPT1,
er det hardware fejl?