Avatar billede korsg_ Nybegynder
13. april 2005 - 12:40 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Backup af data ala. synkronisering

Håber i kan hjælpe mig med et lille problem.

Jeg skal have taget backup af mine dokumenter på mit c: drev til mit netværksdrev h:

Mit script ser således ud:

xcopy "C:\Documents and Settings\Korsg\Dokumenter\"*.* H:\Backup\ /Y /A /d /E /C /H /R

Det fungere efter planen, da jeg gerne vil have det skal fungere ligesom windows synkronisering. Og hvorfor jeg ikke bruger synkronisering er der mange grunde til ;)

Mit problem er bare at når jeg så slettet en fil i min dokument mappe på c: drevet, så fjerner den ikke den automtisk på H: drevet. Og det ødelægger lidt ideen om synkronisering.

Har i en ide til hvordan det skal sættes op, evt ved hjælp af comp kommandoen ?
Avatar billede vejmand Juniormester
13. april 2005 - 13:13 #1
Kan du ikke bare slette backup på H: inden du kopierer?
Del H:\Backup\*.*
Avatar billede korsg_ Nybegynder
13. april 2005 - 13:28 #2
Nej desværre, for backupen skal køre hver gang, man logger ud af pc'en. Jeg arbejder for et firma, der har en del sælgere med bærbare pc'er. Og de har ca. 5 gb data hver. Så det kan slet ikke lade sig gøre at kopiere 5gb hver gang de logger af. Det er derfor scriptet kun kopiere ændrede filer. ;)
Avatar billede vejmand Juniormester
13. april 2005 - 13:43 #3
Ved ikke om du ka bruge noget her, jeg kan ikke selv gennemskue det. c",)

http://www.eksperten.dk/spm/427717
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
13. april 2005 - 13:45 #4
Så skal du nok kigge lidt på rejsetasken, men pas på med den. vi har flere sælgere som uforvarende er kommet til at slette flere gb data på serveren p.gr.a. forkert brug af programmet, men den kan ihvertfald det du ønsker.
Avatar billede korsg_ Nybegynder
13. april 2005 - 13:55 #5
Nej der må jeg sgu give dig ret.. det giver faktisk heller ingen mening for mig :D

Den er meget avanceret, har prøvet at bruge den men kan ikke få den til at fungere, der må da findes en "nemmere" udgave skulle man tro..
Avatar billede korsg_ Nybegynder
14. april 2005 - 13:43 #6
Rejsetasken?, hvor ligger den henne?

Jeg tror det er det samme som "Synkronisering" i windows XP.. og det vil jeg helst undgå..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. april 2005 - 14:32 #7
Det må jeg give dig ret i. Den har skiftet navn til Synkronisering. Rejsetaske var det gamle navn for programmet.
Avatar billede chime9 Nybegynder
10. maj 2005 - 14:57 #8
En lidt mere elegant løsning er at bruge
http://www.cis.upenn.edu/~bcpierce/unison/
Avatar billede korsg_ Nybegynder
31. januar 2006 - 16:29 #9
Jeg fik firmaet til at investere i det der hedder Handy Backup.. rigtig godt program.. men acceptere også lige dit svar chime9 da det er også er et udemærket program..