Avatar billede dyzoc Nybegynder
30. marts 2001 - 16:41 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Grafikfejl i menuerne !!!

Jeg har lavet nogle JMenuItems, proppet dem ind i nogle JMenus, proppet dem ind i en JMenuBar og proppet hele herligheden ind i et JFrame. Det virker også fint, indtil jeg klikker med musen på en menu og kører markøren hen over menuerne eller menupunkterne. Den markering der er der, hvor musen befinder sig er \"i stykker\". Den er ligesom splittet op eller mangler delvis.
Desuden hænger teksten fra menuerne nogen gange \"fast\" på resten af indholdet i frame\'en, efter jeg har lukket menuen ... Jeg tror nok, det også sker, hvis jeg vælger et andet GUI (jeg tror jeg har prøvet det ...).
Jeg kører programmet som en application.
dyzoc.
Avatar billede kama Nybegynder
30. marts 2001 - 18:41 #1
Det er en rapporteret bug, som skulle være løst i næste version af Swing. Jeg løste problemet ved, at vælge: Egenskaber for skærm/Avanceret/Fejlfinding - sæt hardwareacceleration en tak ned.

/kama
Avatar billede dyzoc Nybegynder
30. marts 2001 - 19:08 #2
kama>> Jeg vidste godt man kunne løse det på den måde, men jeg tænkte måske, der var en anden måde ...