Avatar billede jepjo Nybegynder
13. april 2005 - 10:38 Der er 9 kommentarer

Visning af PDF i browser uden acrobat reader

Hej Derude!

Sidder lige med et mindre problem. Jeg vil gerne udgive nogle pdf dokumenter. Det i sig selv er ikke noget problem, men.... jeg vil også at folk der ikke har, eller ved hvordan de kan få fat i acrobat reader, skal kunne læse disse dokumenter.

Det jeg tænker på, er om der findes et eller andet script, der kan læse indhold og opsætning af en række pdf-filer på en bestemt serverplacering, og så vise disse som særskilte html dokumenter på hjemmesiden.

Jeg håber i kan hjælpe mig og at denne forklaring er fyldestgørrende.

På forhånd tak

Jesper
Avatar billede jepjo Nybegynder
13. april 2005 - 10:48 #1
Grunden til at jeg netop ønsker denne løsning, er at jeg stadig ønsker at man kan downloade source-filen i pdf. Det drejer sig med tiden om en stor mængde som skal også skal udskiftes rimelig ofte. At køre dokumentet igennem Adobes converter, er derfor ikke løsningen.

Jeg vil som sagt have en dynamisk konvertering af de filer der ligger i en bestemt mappe.

Jesper
Avatar billede busschou Praktikant
13. april 2005 - 11:18 #2
Det må i alt fald være muligt for google gør jo noget lignende når man søger og finder et pdf dokument. Så har man mulighed for at vise det som html
Men måske er det nemmeste at gemme dine pdf som html ved siden af? og så kan man jo vælge ud fra det
Avatar billede busschou Praktikant
13. april 2005 - 11:20 #3
sorry lurede ikke at det ikke var løsningen
Avatar billede skyggen2000 Nybegynder
13. april 2005 - 11:28 #4
helt sikkert, og det kan du med fx.
http://www.pdf-to-html.com/downloads.html#

Ved ikke om man skulle betale for den.

Der findes mange, så den må du nok selv lede lidt mere efter den rigtige:
http://www.google.dk/search?q=pdf+to+html+converter+asp+free&hl=da&lr=&start=10&sa=N

Der er ingen grund til at konvertere dem til HTML hver gang en bruger loader den, det er spild af tid. Du bør have pdf dokumentet, som seperat HTML fil sammen med din PDF, så den kan downloades ved siden af via. et link.
Avatar billede busschou Praktikant
13. april 2005 - 11:30 #5
men hvis spørger patout ønsker en dynamisk løsning...så må vi jo finde en...der må findes en :o)
Avatar billede jepjo Nybegynder
13. april 2005 - 11:34 #6
Skyggen2000

//Der er ingen grund til at konvertere dem til HTML hver gang en bruger loader den, det er spild af tid. Du bør have pdf dokumentet, som seperat HTML fil sammen med din PDF, så den kan downloades ved siden af via. et link.//

Jeg ønsker konverteringen foretaget første gang en bruger requester en fil første gang. Derefter skal der linkes direkte til html'en, og når et dokument ikke længere findes, skal den respektive html fil også slettes.

Jesper

PS. Jeg tjekker lige dine links
Avatar billede busschou Praktikant
13. april 2005 - 11:37 #7
Hvis du alligevel kun vil konvertere een gang så kan du vel ligeså godt gøre det inden du uploader pdf filen?..
Der findes et utal af programmer til den slags konvertering og ikke alle så dyre som Acrobat proff.
Avatar billede jepjo Nybegynder
13. april 2005 - 11:40 #8
Jeg bruger mit eget lille CMS-agtige brugerinterface til oupload af filer. Det jeg ønsker er et serverside konverteringsmodul som jeg kan implementere i mit system, og som refererer til en bestemt mappe og opretter html-versioner af de pdf-filer der skulle ligge netop der
Avatar billede jepjo Nybegynder
13. april 2005 - 11:42 #9
busschou

Det er administrationen af det der er problemet. Som sagt kan der med tiden komme et meget stort antal af filer. Det ville koste mig alt for meget tid, manuelt at konvertere og uploade disse filer.