Avatar billede geertf Nybegynder
13. april 2005 - 10:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

betinget formatering

... 37 hurtige til den hurtigste :-)
Vi er lige gået over til Access '02 som jo har betinget formatering.
Feltet tb_TlfHenvendelsesTidspunkt skal formaters hvis afkrydsningsfeltet af_TlfHenvendelse ikke er afkrydset, hvor er syntaxen?

hilsen
Geertf
Avatar billede geertf Nybegynder
13. april 2005 - 10:06 #1
... jeg mener selvfølgelig "hvad er syntaxen"?
Avatar billede xenor Nybegynder
13. april 2005 - 10:09 #2
Ganske enkelt
stil dig på det ønskede felt - vælg formater på værktøjelinien - vælg betingetformatering - klik dig ind/vælg kriterier
Avatar billede geertf Nybegynder
13. april 2005 - 10:13 #3
-> xenor. Hmm, det forstår jeg ikke, det er jo to forskellige kontrolelementer? Det ene skal formateres hvis det andet opfylder betingelsen...?
Avatar billede xenor Nybegynder
13. april 2005 - 10:56 #4
Hvis du vil bruge et udtryk som formateringskriterier (for at evaluere andre data eller en anden betingelse end værdierne i de valgte kontrolelementer), skal du klikke på "Udtrykket er" i den første boks og derefter skrive udtrykket i den anden boks. Udtrykket skal returnere den logiske værdi SAND eller FALSK.
13. april 2005 - 10:58 #5
Skriv dette i udtrykket:
[tb_TlfHenvendelsesTidspunkt]=True
13. april 2005 - 10:58 #6
Husk de kantede parenteser - de er vigtige!
Avatar billede geertf Nybegynder
13. april 2005 - 11:20 #7
jeps, det er jo det!!