Avatar billede espeholt_jr Nybegynder
12. april 2005 - 22:12 Der er 23 kommentarer

remote_addr i php

Hej...

Jeg har lavet et lille chat system MEN har brugt $_SERVER['REMOTE_ADDR'] til identifikation, så har et problem når samme ip bruger chatten :/

Vil helst ikke bruge session her, men er der en måde så den kan kende forskel på? eller en anden ting jeg kan bruge istedet?
Avatar billede ramu Nybegynder
12. april 2005 - 22:26 #1
$remote_addr ?
Avatar billede pulz4r Nybegynder
12. april 2005 - 22:27 #2
Citat:

"Jeg har lavet et lille chat system MEN har brugt $_SERVER['REMOTE_ADDR'] til identifikation, så har et problem når samme ip bruger chatten :/"

Hvis du læser det igennem, kan du godt hører det lyder lidt forkert?
Du bruger ipen til chatten, og hvor mere?
Avatar billede espeholt_jr Nybegynder
12. april 2005 - 22:38 #3
Når flere logger ind på samme ip får de samme beskeder osv.
Avatar billede benzon Praktikant
12. april 2005 - 22:41 #4
det er da også en ekstrem dum måde at lave det på for skifter en person ip hvad vil du så gøre?

Så er du igen på skideren ^^

Måske du skulle tage og bruge sessions eller cookies til det i stedet :)
Avatar billede pulz4r Nybegynder
12. april 2005 - 22:43 #5
Også ekstremt dumt hvis man nu bruger sin vens com, er til lan eller er i skolen, eller andet sted? :)
Avatar billede espeholt_jr Nybegynder
12. april 2005 - 22:44 #6
nej fordi det er ikke med brugere... kun gæster...
Avatar billede espeholt_jr Nybegynder
12. april 2005 - 22:45 #7
Det er jo så også det jeg siger... ahggrrr skal i hoste op i et problem jeg godt ved, som iøvrigt står i mit sp
Avatar billede sorenbs Nybegynder
12. april 2005 - 22:46 #8
Kan lige forestille mig at hele skolen kan følge med i min chat... ikke fedt.
Avatar billede pulz4r Nybegynder
12. april 2005 - 22:48 #9
Altså det du siger, er helt præcist, hvad?

Hvad vil du have hjælp til?
Beskriv det præcist... Gerne en lang beskrivelse!
Avatar billede espeholt_jr Nybegynder
12. april 2005 - 22:50 #10
Lige nu bruger jeg IP til at tjekke brugere...

Og hvis "hans" bruger chatten og "lone" som er i samme hus med samme ip vil bruge chatten, så bliver de to´s samtaler blandet... Dette vil jeg gerne undgå. Kan ma ikke bruge et host name?
Avatar billede pulz4r Nybegynder
12. april 2005 - 22:55 #11
Æhm... Det virker underligt?
For vi har 4 computere i vores hus der køre over en switch og hos min ven bruger de router, men ingen i deres hus eller vores hus har samme computer ip?

Dog samme "udgangs" ip?
Avatar billede espeholt_jr Nybegynder
12. april 2005 - 22:57 #12
det er det jeg mener... samme udgangs ip... Kan du vel regne ud :P remote_addr ;) gas
Avatar billede pulz4r Nybegynder
12. april 2005 - 22:57 #13
Det er også underligt?
For jeg bruger også remote_addr i min gæstebog på pulz4r.dk, og min lillebror har ikke samme ip som mig? Og min ven har heller ikke samme ip som sin bror? :S
Avatar billede espeholt_jr Nybegynder
12. april 2005 - 22:59 #14
Vil gerne bruge ens hostname (mener ikke det er det samme vced forskellige computere, da irc bruger det) men ved ikke hvor jeg skal få fat i det
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. april 2005 - 23:03 #15
Du kan ikke bruge IP, da den kan være ens for mange, og tilsvarende med hostname, og du kan ikke maskinens navn hvis den er bag en router. Så der er kun sessions tilbage - hvorfor siger du at ikke vil bruge dem?
Avatar billede espeholt_jr Nybegynder
12. april 2005 - 23:05 #16
fordi jeg skal programmere en masse om...

hvis der var en lignede værdi som ip som bare ikke var ens, så ville det kun være en del lettere bare at udskifte på siderne.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. april 2005 - 23:07 #17
Det er der ikke.
Avatar billede espeholt_jr Nybegynder
12. april 2005 - 23:10 #18
okay taksa...

crap... ;)
Avatar billede benzon Praktikant
13. april 2005 - 13:21 #19
en simpel løsning kunne være at gøre noget i den her stil

127.0.0.1.username så er du da sikker på alle identificeres som den de er hvis du også vælger og bruge username til sidst, som du forhåbentlig køre via noget cokie eller session?
Avatar billede pulz4r Nybegynder
13. april 2005 - 13:59 #20
benzon > Hvis du læser hvad espeholt_jr har skrevet, er han ikke meget for cookies eller sessions ;)
Avatar billede benzon Praktikant
14. april 2005 - 12:02 #21
han må aligevel få brugernavn fra et sted puz4r - hved login eller hvor han får det fra og han må kunne hente det ud fra chatten når folk er kommet ind også.
Avatar billede sorenbs Nybegynder
14. april 2005 - 13:31 #22
Det er kun gæster han benytter denne taktiktil

"nej fordi det er ikke med brugere... kun gæster..."
Avatar billede pulz4r Nybegynder
14. april 2005 - 13:37 #23
espeholt_jr > Sessions og cookies er ellers utroligt enkelt?
Der er vist også en god artikel om det på www.udvikleren.dk, www.phpuniverset.dk eller www.webcafe.dk - Kan ikke huske hvor jeg så den!

Men det hjalp mig til at lærer at lave "style-skift" system...