Avatar billede lare Nybegynder
12. april 2005 - 18:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Roaming profile + GPO skal caches lokalt på klient

Hej. Jeg har en situation, hvor jeg gerne vil have at en brugerprofil bliver gemt lokalt, og anvendes når klienten ikke er på netværket. Desuden skal diverse regler fra AD stadig gælde selvom klienten ikke er på.

Kan det lade sig gøre, og hvordan...

Server = 2003
Klienter = XP
Avatar billede screem_brille Novice
12. april 2005 - 18:36 #1
Det bliver den allerede pr standard, så medmindre at der er lavet yderligere indstillinger skal der ikek ændres noget.
Avatar billede lare Nybegynder
12. april 2005 - 18:38 #2
Hmm. Kan det skyldes at offline files er disabled... Er træt at det vindue hvor der synkroniseres
Avatar billede screem_brille Novice
12. april 2005 - 18:41 #3
Ja det kan det, (mht dine dokumenter) din roaming profil har ikke noget med dette at gøre, dog kan man sætte serveren op således at der kræves at brugeren skal godkendes hver gang vedkommende logger på, og dette vil resultere i at man ikek kan bruge den offline, der kan også være sat adskillige setting VIA GPO som gør det ikke er muligt.
Avatar billede lare Nybegynder
12. april 2005 - 18:47 #4
Kan du huske hvor det er henne af? "Godkend hver gang"
Avatar billede screem_brille Novice
12. april 2005 - 18:53 #5
det er et sted under local policies mener jeg og hedder såvidt jeg husker noget med cached logon (men er ikke sikker, sidder ikke lige ved en 2003 lige nu, så kan ikek kontrollere det)
Avatar billede screem_brille Novice
25. maj 2005 - 19:48 #6
noget feedback måske ?
Avatar billede lare Nybegynder
25. maj 2005 - 20:05 #7
Det kan du tro. Det jeg egentlig gerne ville, var at klienterne brugte en mandatory profile, men det droppede jeg eftersom klienterne sjældent er på netværket. Men jeg fik låst meget godt af via GPO'er, og det virker fornuftigt.
Avatar billede screem_brille Novice
25. maj 2005 - 20:14 #8
ok ;) og tak for point *S*