Avatar billede detmig4 Nybegynder
12. april 2005 - 15:15 Der er 1 løsning

Spørgsmål vrd. TFT skærm

Jeg har kigget en del på TFT fladskærme udelukkende hos shg.dk

Jeg skal have købt mig en, det skal være en 17" eller 19" og prisen må ikke overstige 3000kr.-

jeg har set at de fleste skærme har en Brightness på mellem
250 og 300 cd/m². har dette stor betydning for skærmen?

De 19" skærme jeg har set ligger Dotpitch'en på 0.294 mm
Mens den for de 17" skærme jeg har set ligger på 0.264 mm
Er det godt eller dårligt? Og hvilken betydning har den?

De skærme jeg har kigget på har der også været noget om kontrasten, og den har ligget på (600 : 1) (700 : 1) (800 : 1)
har det den store betydning hvilken en af dem, der er på den skærm jeg køber?

Og har det stor betydning hvorvidt skærmen kan sluttes på den digitale udgang (DVI) eller bare analog?
Avatar billede detmig4 Nybegynder
15. november 2010 - 12:33 #1
lukket