Avatar billede paparazzi Nybegynder
11. april 2005 - 20:29 Der er 12 kommentarer

Deling mellem computere

Jeg har med øje og besvær bakset med at få noget så simpelt som deling mellem 3 computere til at fungere.
Har kørt guiden på 2 computere, og har problemer med følgende:
PÅ den ene kan jeg se begge computernavne, men prøver jeg at å ind på den anden, får jeg af vide at det ikke er godkendt af administratoren. Prøver jeg fra den anden, kan jeg ikke engang se navnet på computeren selv, og får igen noget af vide med administratoren skal give tilladelse. Og det burde jo være mig selv??

Hr nogen en løsning?
Avatar billede 7degreez Praktikant
11. april 2005 - 20:31 #1
prøv at ændre alle 3 administrator passwords til det samme og se om det hjælper
Avatar billede paparazzi Nybegynder
11. april 2005 - 20:36 #2
skal kontonavnene også være ens??? Den ene pc har ikke password. Den anden har!

3 stationære sidder via kabel til en router, og 1 bærbar er trådløst koblet til routeren. Alle kører problemfrit på nettet. Så der må være hul igennen systemet jo.
Avatar billede seje_reje Nybegynder
11. april 2005 - 20:42 #3
først hvilket OS? (dog er jeg 100% på at det ikke er linux)

kører du/i gennem en router, som tildeler jer ip'er, eller bare hub/switch, således at i selv har tildelt jer en ip.
jeg ved fra WinXP, med stor sansynlighed, at for at se en anden computer, når du altså har en ip, at du bare skal dele et drev, fx c: eller en mappe.
Avatar billede paparazzi Nybegynder
11. april 2005 - 20:44 #4
Win xp på det hele... Kører gennem router som automatisk tildeler IP.
Men kan ikke komme "ind" på netværkets computere og dele et drev!
Avatar billede seje_reje Nybegynder
11. april 2005 - 20:46 #5
det er jo klart at du ikke kan sidde på en computer på netværket og dele en andens computers drev/mapper, med mindre der ligger en VNC eller PCanywhere server på den computer. Af rent sikkerheds mæssige omstændigheder.
Avatar billede paparazzi Nybegynder
11. april 2005 - 20:50 #6
jeg har før kunne gå ind på en af de ande pc'er og kigge i delte mapper
Avatar billede paparazzi Nybegynder
12. april 2005 - 13:24 #7
kan ikke forstå at jeg fra den ene af computerne ikke kan se computeren selv under arbejdsgruppecomputere? Får beskeden "x" er ikke tilgængelig! Du har muligvis ikke tilladelse til at bruge denne netværksressource. ?????
Hvem kan hjælpe
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2005 - 21:02 #8
Allerførst hvilke ip-adresser har dine computere fået tildelt ??
Er du helt sikker på at alle 3 computere tilhører samme arbejdsgruppe ??
Højreklik "denne Computer" -> egenskaber -> computernavn
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2005 - 22:32 #9
Noget nyt ??
Avatar billede paparazzi Nybegynder
19. april 2005 - 08:56 #10
De tilhører samme arbejdsgruppe, men får automatisk tildelt IP af netværket!
Avatar billede beorn Nybegynder
19. april 2005 - 09:00 #11
har du prøvet at aktivere din gæst konto på computeren? ellers prøv dette engang.

og hvis du har en software firewall installeret på de enkelte maskiner skal denne også sættes op til at give adgang.
Avatar billede paparazzi Nybegynder
19. april 2005 - 09:13 #12
Det prøver jeg...