Avatar billede william11 Nybegynder
11. april 2005 - 16:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Avanceret søgning

Hejsa alle sammen, jeg har brug for at få hjælp til at opstille en avenceret søgning sammen, sådan som jeg gerne vil have den til at se ud - se billedet, har ikke andre steder jeg kan sammenligne med, end det jeg har lavet i photoshop

--> billedet: http://www.engbjerg.net/avanceret.jpg

håber der er nogle som kan hjælpe mig..:S har ingen andelse om hvordan den skal kunne finde en antal feks. fra 18 - 25...

// william11
Avatar billede dennismp Nybegynder
11. april 2005 - 16:38 #1
Du vil have een til at kode det for dig? Eller hvad vil du have hjælp til?
Avatar billede william11 Nybegynder
11. april 2005 - 16:42 #2
øhm.. tjaa, vil helst bare have afvide hvordan man gør det... hvis du forstår.. for har aldrig prøvet at lave sådan en... skal nemlig bruge den til en skole opgave, så er lidt vigtig at jeg selv kan forklare hvordan det funker...
er ikke sikker på at der er nogle som vil code den for 95 point.. :(
men "bare" skrive hvordan den skal se ud.. ikke når den skal poste ud, bare når den der funktion, hvor man søger efter i databasen.. :S [er ikke sikker på om det er forståeligt] :(

// william11
Avatar billede dennismp Nybegynder
11. april 2005 - 16:50 #3
Det lyder ret databaseorienteret. Men det kommer jo helt an på hvordan din tabeller ser ud.

SELECT name, ..
FROM profiles
WHERE age >= 18 AND <= 25
ORDER BY name

Kunne være en mulighed.
Avatar billede william11 Nybegynder
11. april 2005 - 16:54 #4
ja det tror jeg nemlig også... har ikke lavet databasen tabellerne endnu, venter jeg nemlig med til jeg har fået løst dette problem... øhm ja så er det bare hvordan det skal se ud i html+ php code... det er også der mit problem er.. :$
Avatar billede dennismp Nybegynder
11. april 2005 - 17:17 #5
Kan du slet ikke noget PHP?
Avatar billede william11 Nybegynder
11. april 2005 - 17:20 #6
hehe jo det kan jeg godt..:D!!
men lige sådan en søgefunktion ved jeg ikke hvordan skal opbygges.. og det skal være med mit projekt... så bliver nød til at finde ud af det..
Avatar billede dennismp Nybegynder
11. april 2005 - 17:24 #7
Der er ikke noget specielt ved at lave en søge funktion. I første omgang skal du bare lave en form hvor man taster de forskellige oplysninger ind. Når du har det, og har bestemt dig til hvordan oplysningerne skal gemmes, så er det noget nemmere for mig at hjælpe dig :)

Mht tabellerne, du skal ikke gøre noget specielt. Der skal jo være et "alder" felt og hvad du nu ellers har.
Avatar billede william11 Nybegynder
11. april 2005 - 17:27 #8
okay..:) så prøver jeg lige at lave de ting.. de burde ikke være noget problem.. skriver lige back senere når jeg har fikset det... har nemlig ikke den store tid til at se på det nu, da jeg skal noget andet.:)
Avatar billede william11 Nybegynder
02. juni 2005 - 14:34 #9
lukker..fået hjælp af en kammerat