Avatar billede sweetmeinert Nybegynder
11. april 2005 - 15:19 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

hvorfor bliver mine jpg filer afvist på msn messeger

jeg har et problem hver gang nogle sender en jpg fil via msn messeger bloker den dem men vis folk sender gif eller andre billede filer kan jeg godt modtage hvad er der galt
Avatar billede trold1 Nybegynder
11. april 2005 - 15:30 #1
Uden at vide det helt præcist, så er jpg filer blokeret fordi de kan være skadelige altså indeholde virus m.v.

Jeg kender ikke msn men der er vel et sted den blokering kan ophæves.
Avatar billede sweetmeinert Nybegynder
11. april 2005 - 15:36 #2
ikke hvad vi kan finde
Avatar billede trold1 Nybegynder
11. april 2005 - 15:54 #3
det kunne jeg heller ikke. Så må vi håbe der er andre som kan hjælpe. Jeg bruger aldrig selv programmet.
Avatar billede kalp Novice
11. april 2005 - 15:56 #4
hvad siger den når den blokere dem?
Avatar billede haverslev Novice
11. april 2005 - 16:39 #5
Avatar billede haverslev Novice
11. april 2005 - 20:11 #6
Nu er jeg ikke særlig bekendt med messenger og ved ikke om du har løst problemet, men hvis man "tænker" lidt i "Microsoft" baner, så hænger tingene måske mere sammen indenbyrdes i Windows og kræver lidt flere indstillinger her og der.

1. Har messenger fuld adgang i windows firewallen. (prøv evt. at deaktivere)
2. klik lige en gang på Funktioner i IE, klik på internetindstillinger, klik på "slet cookies" og "slet filer" – anvend
Faneblad sikkerhed, gennemgå de 4 ikoner, marker 1 af gangen og klik på knappen Standardniveau ( hvis knappen er grå, så er standard aktiv) - anvend / OK
Faneblad: Beskyttelse af personlige oplysninger, sæt til Standard - anvend/ok
3. bruger du f.eks outlook som "alm." mail program, så prøv følgende:
Klik på Funktioner, klik på Indstillinger, klik på faneblad Sikkerhed, fjern flueben i:"Tillad ikke, at vedhæftede filer osv" og
"Bloker Billeder og andet ekstern indhold osv" - Anvend /OK
Avatar billede sweetmeinert Nybegynder
02. maj 2005 - 23:38 #7
lukker spørgsmålet
Avatar billede haverslev Novice
03. maj 2005 - 07:37 #8
Hvad gjorde du for at løse problemet ?
Avatar billede sweetmeinert Nybegynder
03. maj 2005 - 21:26 #9
har ikke fundet nogle løsniger til problemet men det så ikke ud til at nogle havde et svar