30. marts 2001 - 11:29Der er
11 kommentarer og 1 løsning
Kæder mellem Excel og Powerpoint
Jeg har en powerpointfil, der skal opdateres på baggrund af data i et excel-ark. I powerpointfilen er nogle kæder indsat som en enkelt celle fra excel (med indsæt speciel), så det ligner en almindelig tekstboks, men i andre tilfælde er kæden indsat i dataarket til et diagram (med indsæt kæde...). Disse diagrammer bliver ikke opdateret automatisk - heller ikke selvom jeg vælger alle mine kæder og opdater nu. Alle kæder står til automatisk opdatering. Når jeg åbner dataarket til diagrammet bliver tallene opdateret, men jeg har mange diagrammer så det er ikke rigtig en metode, der holder.
Er der nogen, der har en løsning på dette?
Mosha
PS. Jeg var meget i tvivl om spørgsmålet skulle stå her eller under Generelt, så nu har jeg altså tilladt mig at skrive det begge steder.
Ja Powerpoint spørger om den skal opdatere, når jeg åbner filen, den gør det bare ikke!
Det du taler om mht til at indsætte objekter indsætter et billed eller en genvej til hele excel-filen - og det er ikke det jeg skal bruge. Jeg har brug for at powerpoint henter data i excel og bruger dem til diagrammer.
Jeg har selvfølgelig læst hjælp, mit problem er at programmet ikke opfører sig som beskrevet.
Jeg forstår ikke, at du ikke kan få det til at virke. Det virker fint hos mig. Jeg får diagrammet opdateret automatisk ved åbningen af Powerpoint.
Jeg har gjort følgende: I Excel har jeg oprettet et dataark og placeret diagrammet på et særskilt ark. Dataarket er skjult.
Derefter går jeg i Powerpoint ind under INDSÆT > OBJECT > FRA FIL Jeg vælger min Excel-fil og husker at sætte et \"hak\" i rubrikken \"Link\". Dermed opdateres Powerpoint, når jeg åbner programmet.
Mit problem er at det ikke er excel, men powerpoint, der laver mine diagrammer. Derfor er det faktisk data-arket i Graph Editor eller hvad den hedder, der er kædet sammen med excel - og også det der ikke bliver opdateret. Jeg har brugt funktionen Indsæt kæde, indefra dataarket, som der stod i Hjælp. Desværre ser det ud til at det er lidt random om Powerpoint opdaterer eller ej - nogen gange gør den det andre gange ikke. Måske er det desværre en bug i PP.
Jeg kan se at vi omtrent tænkte det samme samtidig.
Jeg ved ikke rigtig om jeg kan komme til at tildele sig nogle point som tak for hjælpen uden at \"lukke\" spørgsmålet - jeg vil jo gerne have at der kommer nogen andre forbi med en idé - på den anden side har du givet mig en nødløsning der kan fungere - om end besværligt ;-)
Du kan evt. oprette et nyt spørgsmål med point til undertegnede og så huske at henvise til dette spørgsmål med et hyperlink - og så lade spørgsmålet stå åbent lidt endnu.
Under hjælp i Powerpoint fandt jeg følgende i en lille \"Notes\":
When you create an embedded object from an existing Microsoft Excel workbook, the entire workbook is inserted into your presentation. The presentation displays only one worksheet at a time. To display a different worksheet, double-click the Microsoft Excel object, and then click a different worksheet.
Det burde kunne gøre min løsning lidt nemmere, selvom der i Excel stadig skal et ark til hvert diagram.
mosha - jeg er overbevist om, at du kan lave en makro i powerpoint, som opdaterer din diagrammer med data\'ene fra Excel. Jeg har engang leget med en løsning, som hentede data ind i excel fra en access database, og videre til powerpoint. Excel var vist et produkt katelog, og powerpoint en beskrivelse pr. produkt. Jeg vil gerne kigge på dine specifikke problemer, men så skal du sende mig filerne til både excel og powerpoint, og du må gerne fortælle biblioteks stierne, som filerne normalt er placeret i f.eks. C:\\Dokumenter\\præsentation\\ eller hvor. flemse@post3.tele.dk
Tak for tilbuddet Flemming. Jeg vil meget gerne benytte mig af det, men jeg har desværre supertravlt ligenu, så det kan godt være der lige går et stykke tid før jeg kan sende dig noget.
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.