Avatar billede bredan1977 Nybegynder
11. april 2005 - 11:40 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Min sorce er VÆK!

Hjælp!

Jeg er kommet til at slette min Source til en program jeg har lavet!

Kan jeg på en eller anden måde rippe det fra mit exe program?? Det er edermame surt hvis jeg skal lave altsammen forfra?
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
11. april 2005 - 11:48 #1
Den eneste måde at genskabe det på er indlæsning af sikkerhedskopi - hvis en sådan findes.

Ellers er der kun metoden "Begin from scratch".

Det er ikke muligt at decompile til source fra EXE - højst til assembler.
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
11. april 2005 - 11:49 #2
Jeg går ud fra, at du mener VB6 eller lavere.
Avatar billede bredan1977 Nybegynder
11. april 2005 - 11:59 #3
Det er lavet i VB 6.0.... og hvad kan jeg sige! ÆV!
Avatar billede joern Nybegynder
11. april 2005 - 12:23 #4
Hej.

Naturligvis medfølelse, med det er da også for dumt!  CD-brænderen og USB-disken er opfundet - foruden partitionering, zip-diske og disketter.  Der findes ingen god undskyldning for ikke at have backup.

Hvis det lige er sket, og der ikke er foregået ret meget på disken, kan du jo forsøge med et gendannelsesværktøj, hvis du har sådan et.  Getdataback - noget Norton Undelete eller andre.

Som jeg plejede at sige til elever i skolen, der mistede en opgave:  "Det bliver bedre anden gang du skriver den"

M.v.h. Jørn
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
11. april 2005 - 12:50 #5
I samme ånd, så er der jo sammen med VB6 også mulighed for at installere Visual Source Safe. Det lyder måske som overkill, men det er også en form for sikkerhedskopi. Derigennem kan du gendanne filerne i den version, du vil.
Avatar billede martin_moth Mester
12. april 2005 - 10:43 #6
Du ved godt, at man kan gendanne fra papirkurven i Windows ;o)
Eneste vej frem er at

1) kode det hele igen
2) få gendannet den slettede fil. Se Joerns indlæg

Kan ikke undlade at sidde og smile lidt. Selvom det se synd for dig :o)
Avatar billede bredan1977 Nybegynder
12. april 2005 - 11:00 #7
Problemet er at det er et gammelt program jeg engang lavede, over et år siden... og ville nu lige lavet et par ændringer i den!!
Avatar billede joern Nybegynder
12. april 2005 - 11:21 #8
Hej.

Er det sådan et lille program uden systembeskrivelse og dokumentation, så du faktisk ikke kan huske, hvorledes det er udformet?  Men du har exe-filen, så du kan jo genskabe dets funktioner.
Jeg er amatør som VB-programmør, men har en lang fortid med at dokumentere og beskrive.  Når der er en god beskrivelse, går det hurtigt at udvikle.  Husk at sætte kommentarer ind i kildeteksten, måske skal du selv vedligeholde om nogle år igen!

Du forholder dig ikke til 'GetDataback', men har du brugt maskinen i timesvis siden, er der næppe heller noget at komme efter.  Nu har du lært det på den hårde måde, "at rigtige mænd ikke tager backup, men græder meget".

Når jeg udvikler i VB gemmer jeg også projektet ofte, der kunne jo komme en strømafbrydelse.  Selv om det måske 'kun' er halve timers udvikling, der kunne gå tabt, er det dog ærgerligt.  Jeg bruger VB5, den har vist ikke den funktion ' Visual Source Safe' som 'bennytordrup' omtaler, men jeg kigger ad.

M.v.h.  Jørn
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
12. april 2005 - 11:23 #9
Jørn > Det har den, hvis vel at mærke det er blevet installeret. Vi har brugt det siden vi startede med VB5 for en del år siden - og bruger det stadig sammen med VB6 og VB.NET og C#.
Avatar billede bredan1977 Nybegynder
31. maj 2005 - 15:56 #10
Lukker
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
22. juni 2005 - 15:28 #11
Ikke for at være pernittengryn, men har du fundet en anden løsning/svar på dit spørgsmål, end det, jeg gav? Hvis du har, så skal du ifølge reglerne oplyse andre om dette.

Har du ikke fundet en løsning selv, men er kommet til samme resultat som jeg angav, burde jeg have haft del i de points, du satte på højkant.